۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85118930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی آغاز به کار کرد

۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبر: 85118930
شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی آغاز به کار کرد

تبریز - ایرنا - شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی عصر امروز دوشنبه طی مراسمی در تئاتر شهر تبریز افتتاح شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آیین افتتاحیه این جشنواره با حضور گروههای شرکت کننده در جشنواره، عوامل اجرایی، پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی و علاقمندان به هنر تئاتر برگزار شد و زنگ آغاز اجراهای این جشنواره پس از قرائت قرآن کریم و صلوات خاصه امام رضا (ع)، توسط پیشکسوتان عرصه هنر استان نواخته شد.

استاندار آذربایجان شرقی همزمان با آغاز شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی پیامی را صادر کرد.

در متن پیام "عابدین رضوی خرم" آمده است:

ذکر پابوس شما از لب باران می‏‌ریخت / ابر هم زیر قدم‌‏های شما جان می‏‌ریخت

روز بر قامت خورشید فلک، شب در ماه/ نور از چشمه خورشید خراسان می‌‏ریخت

ایران اسلامی، مفتخر به میزبانی از ستاره تابناکی است که انوار جمال و کمالش، جای‌جای این مرزوبوم را منور ساخته و تشنگان ولایت را از سرچشمه‌های علم و فضیلت خود سیراب کرده است.

در طول تاریخ پرافتخار تشیع، عشق و ارادت پایان‌ناپذیر ایرانیان به حضرت ثامن‌الحجج، زبانزد خاص و عام بوده و هر عاشق دلداده‌ای با زبان و قلم و هنر خود، در بیان فضایل و مناقب آن امام مهربانی‌ها کوشیده است.

استاندار آذربایجان شرقی: این جشنواره، بستری مناسب برای بازنمایی آموزه‌های تعالی‌بخش رضوی و اعتلای سرمایه‌های معنوی فرهنگ تشیع در قالب هنر تأثیرگذار تئاتر است که می‌تواند زمینه‌ساز شور و طراوت تازه‌ای در عرصه هنر کشور باشد.

در ایام میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام)، میهن اسلامی‌مان شاهد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با محوریت آن امام رئوف است؛ جشنواره تئاتر رضوی نیز به عنوان یکی از این رویدادهای مبارک، شانزدهمین دوره خود را به میزبانی تبریزِ عزیز و از هنر لبریز، تجربه می‌کند.

این جشنواره، بستری مناسب برای بازنمایی آموزه‌های تعالی‌بخش رضوی و اعتلای سرمایه‌های معنوی فرهنگ تشیع در قالب هنر تأثیرگذار تئاتر است که می‌تواند زمینه‌ساز شور و طراوت تازه‌ای در عرصه هنر کشور باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از دست‌اندرکاران، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره فرهنگی و هنری، اظهار امیدوار کرده است با توسل به یاد و نام نیکوی حضرت ثامن‌الائمه (علیه‌السلام)، شاهد تداوم و تاثیرگذاری این‌گونه اقدامات ارزشمند در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

کوروش زارعی دبیر این جشنواره با بیان اینکه مردم تبریز هنردوست هستند، گفت: به همین جهت جشنواره تئاتر رضوی برای سومین بار در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی هم با قدردانی از حضور هنرمندان تئاتر به خصوص پیشکسوتان در افتتاحیه شانزدهمین جشنواره رضوی گفت: در این جشنواره از استاد مهدی لزیری به عنوان پیشکسوت تئاتر تجلیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به میزبانی تبریز از اول تا پنجم خرداد ماه ۱۴۰۲ با اجرای ۱۴ نمایش صحنه‌ای از هشت استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد و استان تهران برگزار می شود.

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به میزبانی تبریز از اول تا پنجم خرداد ماه ۱۴۰۲ با اجرای ۱۴ نمایش صحنه‌ای از ۸ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد و استان تهران برگزار می‌شود.

در نخستین روز اجراهای جشنواره تئاتر رضوی نمایش «ننه باهار» به نویسندگی یعقوب صدیق جمالی و کارگردانی عباس زارع سرشت از تبریز به عنوان اولین اجرای این رویداد در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز از ساعت ۱۷ به روی صحنه رفت.

همچنین تئاتر شهر تبریز در نخستین روز از جشنواره تئاتر رضوی از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد قبه زرین با نمایش «گم شده در میان ابرها» به نویسندگی و کارگردانی جهانگیر چالاکی میزبان علاقمندان و هنرمندان تئاتر بود.

داوران تئاتر رضوی

صبح امروز در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در تبریز، مزار شهدای حادثه قطار «تبریز-مشهد» توسط عوامل اجرایی و داوران جشنواره گلباران شد.

آیین گلباران مزار شهدای حادثه سال ۱۳۹۵ قطار «تبریز-مشهد»، با حضور کوروش زارعی دبیر جشنواره، امیرنصیربیگی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از عوامل اجرایی جشنواره تئاتر رضوی در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد .

همچنین در این مراسم علاوه بر شهدای حادثه قطار «تبریز-مشهد»، مزار شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت چون حاج عباس عبدالهی، حامد جوانی، سید حسن شکوری، صمد فاتح نژاد و حسین اجاقی نیز گلباران شد.

در آیین گلباران مزار شهدای حادثه سال ۱۳۹۵ قطار «تبریز-مشهد» داوران جشنواره بر تولید متون نمایشی از این حادثه تأکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha