رییس بنیاد شهید کشور: نخبگان رهبران اجتماعی کشور هستند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نخبگان رهبران اجتماعی هستند و مرجعیت فکری دارند و اگر به این باور برسند که می‌توانند تغییر ایجاد کنند جامعه را با خود همراه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی ریاست عالی بنیاد با نخبگان تشکل های شاهد و ایثارگر استان لرستان اظهار کرد: دولت‌ها به تنهایی بدون نخبگان نمی‌توانند تحولات بنیادین، اساسی و ماندگار ایجاد کنند.، حفظ و نگهداری از تفکرات دولت با حضور نخبگان ضروری است و در تبیین و جهاد امور توضیح داده خواهد شد اما همسویی نخبگان در این مسیر موثر است.

وی افزود: در پیشانی این مسیر، نخبگان ایثارگر می‌باشند چراکه خون و زندگی خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و توسعه کشور را در اولویت قرار می‌دهند.

معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ما کشوری مستقل، مردمی و عزتمند هستیم و دشمنان یک جنگ تمام عیار بدون زمان در ابعاد مختلف بر ما تحمیل می‌کنند و در گذشته این جنگ در جبهه ای کاملا مشخص بوده اما اکنون این جبهه متفاوت شده و هوشیاری بالایی نیاز دارد.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس همچنین عزتمندی ضروری است، افزود: نخبگان موتور پیش برنده جامعه‌ هستند، تاکنون هزاران میلیارد تومان در طول ۴۰ ساله انقلاب تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده اما همچنان وضعیت بیکاری آزار دهنده است.

وی بیان کرد: نخبگان با هدایت افراد و هدفمند کردن تسهیلات می‌توانند شغل پایدار ایجاد کنند، نخبگان فرهنگی باید میدان داری کنند و اقدامات لازم فرهنگی را در اختیار چهره‌های موثر قرار خواهیم داد.

وی افزود: شهیدان از مقام بالایی برخوردار هستند و قله های شناخته شده می‌باشند و باید تلاش کنیم شهید پژوهی، شهید مبنایی و شهید محوری در هر مدرسه، محله و مسجد در دستور کار قرار گیرد و از اولویت‌های برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در ۱۸ ماه اخیر بودجه بنیاد نسبت به پارسال بیش از ۲ و نیم برابر شده و به ۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده همچنین ۴۳۰ هزار مورد دیدار با خانواده شهدا در کشور انجام شده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مزار شهدا پایگاه توسعه معنویت هستند و ساماندهی گلزار شهدای هر شهرستان به صورت ویژه‌ در دستور کار قرار دارد.

استان لرستان ۶ هزار و ۵۴۴ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده تقدیم انقلاب و نظام کرده است و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید دارد.

حضور در گلزار شهدا، افتتاح یادمان شهدای جاویدالاثر، سخنرانی در یادواره شهید بروجردی ، نشست با دانشگاهیان لرستان ، حضور در مراسم گرامیداشت روز دختر ، دیدار با جانبازان و خانواده شهید امنیت ، شرکت در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حضور و سخنرانی در یادواره یکهزار و ۴۰۰ شهید بمباران، ۲۹۵ شهید عملیات حاج عمران و ۱۶۹ شهید آزادسازی خرمشهر از برنامه های سفر دوروزه معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به لرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha