استاندار: لوکس شناخته‌شدنِ آب شیرین‌کن‌ها به ضرر هرمزگان است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه آب شیرینکن‌ها در ردیف کالاهای لوکس قرار گرفته‌ است، تاکید کرد: این موضوع در بحث تامین ارز و منابع می‌تواند به ضرر استان باشد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز دوشنبه در نشست بررسی روند پیشرفت فیزیکی آب شیرینکن‌های استان اظهار کرد: موضوع لوکس شناخته‌شدن آب شیرین‌کن‌ها باید از طریق دولت پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی آب شیرین‌کن زیارت در شهرستان سیریک بیان کرد: نزدیک به ۳۰ هزار نفر جمعیت در انتظار وارد مدار شدن آب شیرینکن زیارت هستند که باید با قید فوریت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تامین آب را یکی از چالش‌های اصلی استان دانست و اظهار کرد: هم اکنون تعداد زیادی از روستاهای استان از طریق تانکر آبرسانی می‌شود و اگر نتوانیم تا ماه‌های تیر و مردادماه امسال بخشی از مشکلات آب را حل کنیم؛ ممکن است چالش‌ها جدی‌تر شود.

دوستی، با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در عملیات اجرایی آب شیرینکن‌های نانگ، سرخون و قشم بر لزوم تکمیل خط انتقال آب از آب شیرینکن‌های در دست احداث تا ایستگاه‌های پمپاژ تاکیدکرد.

آبرسانی به مناطق دارای تنش هرمزگان از جمله میناب، رویدر بندرخمیر، بستک و پارسیان به عنوان یک اولویت در دستورکار سیزدهم است که ظاهرا این موضوع لوکس شناخته‌شدن آب‌شیرین کن‌ها مانعی بر سر راه بوده که استاندار بر این موضوع تاکید کرده است.

۲۸۱ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی در هرمزگان مصوب شده که تاکنون ۲۶۴ میلیارد تومان برای این منظور تخصیص یافته است و رفع تنش آبی این شهرستان‌ها جزو مصوبات سفر آیت‌الله رییسی به هرمزگان بوده که هم‌اکنون طرح تامین آب در این شهرها با پیشرفت خوبی (بیش از ۵۰ درصد) همراه بوده و در همین راستا اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

آبرسانی به بیش از ۱۸۰ روستای هرمزگان نیز در دستورکار قرار گرفته و تلاش بر این است تا موعد سفر رییس جمهور به استان آماده‌ی بهره‌برداری شود.

استان هرمزگان افزون بر یکهزار و ۶۰۰ روستا دارد که طی خشکسالی‌های متمادی، شمار زیادی از روستاها با تنش‌آبی مواجه شده‌اند از این رو می‌طلبد توجه ویژه‌ای به بحث آبرسانی در این استان شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha