تحقق اعتبارات سفر اعضای هیات دولت به فارس، فراتر از تعهدات

شیراز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: از مجموع اعتبارات سفر سال ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی رییس جمهور به فارس که در تعهد سازمان برنامه و بودجه بود، تا پایان سال ۱۴۰۱، چهار هزار و ۹۴ میلیارد تومان و فراتر از میزان تعهد تخصیص یافت.

دکتر احمد علی افکاری، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ابتدا سه هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان از کل اعتبارات سفر مربوط به سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهم سازمان برنامه و بودجه کشور بود که میزان اعتبار تخصیص یافته با ۱۳۶ درصد افزایش به چهار هزار و ۹۴ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: علت افزایش رقم ابتدایی تخصیص یافته این است که به برخی پروژه ها که اهمیت بیشتری داشتند برای سرعت گرفتن روند اجرا و افتتاح، عدد بیشتری تخصیص یافت.

تحقق اعتبارات سفر اعضای هیات دولت به فارس، فراتر از تعهدات

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس بیان کرد: البته با وجود تخصیص ۱۳۶ درصدی این اعتبارات و به این علت که برخی پروژه ها همچنان تخصیص کامل نگرفته‌اند، همچنان حدود ۲۰۲ میلیارد تومان مانده تعهد داریم.

افکاری افزود: از جمله شاخص ترین طرح هایی که تامین اعتبار آنها بر عهده سازمان برنامه و بودجه است می توان به سد نرگسی، سد کوار، آزادراه شیراز – اصفهان، پروژه چهاربانده کردن محور شیراز – لار – بندرعباس، محور شیراز – جم – فیروزآباد – عسلویه، تالار مرکزی شیراز، سالن ورزشی ۶ هزار نفره شیراز، شبکه های آبیاری زهکشی برخی سدها، بیمارستان اعصاب و روان و بیمارستان خاتم الانبیاء اشاره کرد.

تحقق اعتبارات سفر اعضای هیات دولت به فارس، فراتر از تعهدات

جنوب کشور از منافع پروژه های راهسازی فارس بهره مند می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به پروژه های در دست اجرا در این استان در حوزه راه گفت: قطعا منافع بهره برداری از این پروژه ها برای تمام استان های جنوبی کشور خواهد بود.

افکاری افزود: از جمله این پروژه ها، آزادراه شیراز – اصفهان است که این پروژه البته می توانست پیش تر تکمیل شده باشد اما این نگرانی در استان وجود داشت که با افتتاح آن، محورهایی که در امتداد آزادراه قرار دارند نتوانند ترافیک فرودی شهر شیراز را به خوبی توزیع کنند و بنابراین ترافیک بسیار سنگینی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بنا براین بخشی از اعتبارات در محورهای مکمل از جمله محور تنگ خیاره به لپویی در حال هزینه شدن است و اگر بنا بود تمام تمرکز فقط روی آزادراه باشد و همه اعتبارات در آنجا هزینه شود این پروژه تاکنون تکمیل شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha