مدیرکل راه فارس: فرایند اجرایی کمربندی شمال شهر شیراز در حال انجام است

شیراز-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی فارس، یکی از معضلات اساسی شهر شیراز را کمربندی این شهر به ویژه کمربندی جنوب و غرب آن دانست که باید برای تردد ایمن خودروها بهینه سازی شود و گفت: فرآیند اجرایی کمربندی شمال شهر شیراز نیز با کمک شهرداری شیراز و بخش خصوصی در حال انجام است.

محمود رضا طالبان روز دوشنبه با تشریح جزییات بیشتری از این طرح افزود: به همین منظور و با هدف یک تقسیم کار، هفته گذشته به اتفاق شهردار شیراز، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس و پلیس راهور استان بازدیدی از این محور داشتیم.

وی ادامه داد: تلاش این مجموعه ها بر این است تا کمربندی به فضای شهری نزدیک تر باشد و با ایجاد یک فضای ایمن برای تردد خودروها، کمک شود که مردم بتوانند استفاده بهینه تری از این محور داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: فرآیند اجرایی کمربندی شمال شهر شیراز نیز با کمک شهرداری شیراز و بخش خصوصی در حال انجام است.

طالبان، طول کمربندی جنوبی شیراز را ۴۲ کیلومتر برشمرد و افزود: ۱۸ کیلومتر از این مسیر در محدوده قانونی شهر و ۲۴ کیلومتر دیگر نیز در حریم شهر قرار دارد.

وی ادامه داد: براساس توافقی که در ابتدای امسال با شهرداری شیراز داشتیم مقرر شد که ۱۸ کیلومتر موجود در محدوده شهر در اختیار شهرداری و ۲۴ کیلومتر موجود در حریم شهر نیز در اختیار دولت قرار گیرد.

مدیرکل راه فارس: فرایند اجرایی کمربندی شمال شهر شیراز در حال انجام است

آغاز عملیات اجرایی محور ارتباطی شرق فارس به استان یزد

مدیر کل راه و شهرسازی فارس همچنین در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی راه اصلی مشکان – نی‌ریز گفت: این محور شرق استان فارس به استان یزد ارتباط خواهد داد. طالبان افزود: طول این محور به عنوان یک راه اصلی ۲۴ کیلومتر با عرض ۱۱ متر است.

وی ادامه داد: با احداث این محور، فاصله شهر مشکان با شهرستان نی‌ریز فارس حدود ۳۰ کیلومتر کوتاه تر می‌شود. او اظهار داشت: امیدواریم با تامین اعتبارات لازم بتوانیم این پروژه را در موعد مقرر به اتمام رسانده و شاهد شکوفایی و رونق هرچه این منطقه باشیم. شهر مشکان از توابع شهرستان نی ریز در فاصله ۶۳ کیلومتری نی‌ریز واقع است و با استان یزد نیز ۳۰۳ کیلومتری فاصله دارد.

شهرستان‌ نی‌ریز در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha