۱ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85118175
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بلغارهای روس گرا به ساختمان اتحادیه اروپا رنگ سرخ پاشیدند

تهران – ایرنا - حامیان بلغارستانی روسیه در حاشیه راهپیمایی "صلح و بی طرفی"، اقدام به پاشیدن رنگ سرخ به ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در صوفیه کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبرگزاری صوفیه امروز در گزارشی از این راهپیمایی نوشت که شرکت کنندگان در این مراسم که دیروز (۳۱ اردیبهشت) و همزمان در ۳۹ شهر بلغارستان و دیگر کشورهای جهان برگزار شد، پرچم های کشور خود و روسیه را در دست داشتند.

برگزارکنندگان این راهپیمایی اعلام کرده بودند که بلغارستان حامی صلح بوده و نیرو، جنگ افزار، مهمات و قطعات یدکی را به هیچ جنگی ارسال نمی کند.

به نوشته این خبرگزاری، تعدادی از راهپیمایان در ساعات پایانی این مراسم به همراه حامیان حزب روس گرای "واراژدان" از مسیر اصلی منحرف شده و به ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا رنگ سرخ پاشیدند.

وزارت امور خارجه بلغارستان و کمیسیون اروپا این اقدام را محکوم کرده اند.

چندی پیش نیز صدها هزار تن از مردم بلغارستان روانه خیابان‌ ها شده و ضمن سردادن شعارهای ضدجنگ طلبی، تعطیلی پایگاه‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در این کشور خواستار شدند.

راهپیمایان تاکید داشتند که مقام‌های بلغارستان باید از مشارکت در مناقشه های مسلحانه خودداری کنند.

معترضان فریاد می‌زدند ارسال سلاح و مهمات به اوکراین نه تنها اوضاع را بهتر نمی‌کند بلکه تلفات جانی و خسارات مادی بیشتری به دنبال خواهد داشت.

بلغارستان از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین مقادیر نامشخصی کمک نظامی از جمله گازوئیل، مهمات توپخانه، راکت انداز و تانک به دولت کی یف ارسال کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha