۱ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85118110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیان حقایق قیام ۱۵ خرداد دشت ورامین عمل به جهاد تبیین است

قرچک - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: بیان ابعاد مختلف قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین و بازگو کردن حقایق این قیام برای نسل جوان، عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد شامگاه یکشنبه در سومین جلسه ستاد بزرگداشت شصتمین سالگرد حماسه تاریخی ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین که در دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد اظهار داشت: قیام خونین ۱۵ خرداد هویت انقلابی و دینی مردمی است که با دست خالی و پای پیاده برای دفاع از مرجعیت شیعه و حمایت از انقلاب مردمی به رهبری امام راحل قیام کردند و در این مسیر جان خود را تقدیم راه خدا کردند.
وی افزود: در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم شهرستان‌های پیشوا، ورامین و قرچک در حالی در دفاع و حمایت از مرجعیت و رهبر دینی خود پای به عرصه مقابله با رژیم ستم‌شاهی گذاشتند که به دلیل خفقان موجود، کمتر کسی جرأت اعتراض به حاکمیت را به خود راه می‌داد.
وی تصریح کرد: مردم و مسئولان شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران در شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد تمام تلاش خود را در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای این قیام و دلاورمردان و شیرزنانی که با حرکت انقلابی خود، زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند معطوف کرده و از همه امکانات برای بزرگداشت این قیام استفاده خواهند کرد.
فاتحی‌نژاد افزود: همزمانی قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ با سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی فرصت مناسبی است تا نسل جوان با ابعاد مختلف این قیام و شخصیت امام راحل آشنا شوند و در اصل، بیان حقایق این قیام همان عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
فرماندار قرچک گفت: تبیین شخصیت امام راحل(ره)، شهدا و چگونگی شکل گیری قیام خونین ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین درکنار روشن‌گری علما و مبلغان و خانواده محترم شهدا و ایثارگران در قالب برنامه های فرهنگی هنری جذاب، می‌تواند ابعاد مختلف این قیام را برای همگان و به ویژه جوانان روشن کند.
وی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، شهرداری، بخشداری، دهیاری ها و سایر نهادها با تعامل و روحیه جهادی باید به میدان آمده و در کنار تشکل‌های مردمی، زمینه هرچه پربارتر شدن سالروز قیام ۱۵ خرداد را فراهم کنند.
کنگره ملی بزرگداشت شصتمین سالگرد قیام تاریخی پانزده خرداد که مصادف با بیستمین سالگرد سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۲ به دیار ۱۵ خرداد است در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد در شهرهای پیشوا، ورامین و قرچک بصورت متمرکز برگزار شود.
در قیام خونین ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین هفت تن از جوانان این دیاربه نام‌های سید مرتضی طباطبایی رفیعی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی، ابوالقاسم اردستانی، حسن خانی، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در پل باقرآباد به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha