عطاء اله اکبری روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طول کل مسیر زاهدان - بیرجند ۲۱۱ کیلومتر بوده که تا کنون ۱۰۸ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: هماینک ۱۲ کیلومتر باند دوم توسط این ادارهکل در این محور در دست ساخت است و تا یک ماه آینده عملیات ساخت ۲۳ کیلومتر دیگر این مسیر نیز آغاز میشود تا با وجود بدهیهای سنگین به پیمانکاران تا پایان سالجاری ۲۰ کیلومتر آن آماده بهرهبرداری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی یکی از اولویتهای مهم و اصلی این استان است و طرح های این بخش بدون وقفه در حال اجراست، گفت: افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جادهای، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر، افزایش رونق اقتصادی منطقه، کاهش اتلاف زمان و بهبود وضعیت زیربنایی و زیرساخت استان از مهمترین اهداف این طرح است.
وی با بیان اینکه دولت بر توسعه زیرساختهای حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان و جبران عقبماندگیهای تاریخی این بخش اهتمام ویژهای دارد، تصریح کرد: جهت تکمیل و بهرهمندی شبکه بزرگراهی در این مسیر پر تردد استان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
اکبری هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان را ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: زمان اتمام این پروژه همچون دیگر طرح های راه سازی استان وابسته به تامین به موقع اعتبارات است و در صورت جذب منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این راهها در طول سه سال میتوانیم پروژههای در دست احداث را به اتمام برسانیم.
وی در خصوص عقب ماندگی بزرگراههای سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری گفت: عقبماندگی راههای این استان واقعیتی غیر قابل کتمان است اما طی چند سال گذشته برنامهریزی دقیقی در راستای توسعه شبکه بزرگراهی صورت گرفته که کسب بالاترین تخصیص اعتبار و طول ساخت در حوزه بزرگراهی در کشور نشان از تلاش برای توسعه این بخش دارد.
نظر شما