۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85117929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز یکی از چهار قطب مرکز داده کشور می شود

کرج - ایرنا - قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چهار نقطه در کل کشور جانمایی شده که یکی از آنها منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز است و قطب مرکز داده (دیتا سنتر) در این بخش ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " امیر محمد زاده لاجوردی" یکشنبه شب در نشست شورای فضای مجازی استان البرز، افزود: در حوزه شهری استان البرز، شبکه پهن باند ثابت مبتنی بر ای دی اس ال مستقر و توسعه فیبر نوری در این استان در دستور کار است.

وی ادامه داد: باید عزمی استانی و ملی معطوف شود تا پوشش فیبر نوری در استان توسعه و احداث کامل داشته باشد.

لاجوردی گفت: وزارت ارتباطات مشوق هایی برای بخش خصوصی در نظر گرفته تا در تعاقب برنامه های دولت سیزدهم همراهی کنند تا برای ۲۰ میلیون خانوار پوشش فیبر نوری احداث شود.

وی افزود: استان البرز دارای متراکم ترین شهرهای کشور است و این امر اپراتورهای بخش خصوصی را ترغیب به احداث فیبر نوری می کند.

"مجتبی عبداللهی " استاندار البرز نیز در این نشست ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: امید است با تعامل و هم افزایی تمامی بخش ها به‌ویژه شهرداری ها، زیرساخت های لازم برای توسعه و احداث فیبر نوری و اینترنت پرسرعت در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: البرز در دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت، رتبه اول کشور را دارد، انتظار می‌رود در خصوص توسعه فیبر نوری شهرها نیز این امر اجرایی شود.

البرز یکی از چهار قطب مرکز داده کشور می شود

عبداللهی گفت: البرز قطب علم و فناوری، پرتراکم ترین و دارای بزرگترین شهرک های صنعتی و فناوری کشور است و در جوار پایتخت باید زیرساخت های لازم را برای اینترنت پرسرعت داشته باشد.

وی افزود: کارگروهی در استان شکل گیرد و در خصوص ساماندهی خدمات اینترنت اپراتورها و استقرار شهرهای هوشمند تصمیم گیری شود.

در پایان نشست شورای مجازی البرز ابلاغ اعضای کارگروه دولت الکترونیک استان با امضای استاندار البرز، اعطا شد.

با استقرار کامل دولت الکترونیک و ایجاد زیرساخت های لازم، ارایه خدمات به مردم در قالب پنجره واحد خدمات، تسهیل و تسریع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha