رحیم پور ازغدی: تبلیغ و  تبیین نیازمند بکارگیری روشهای نوین است

مشهد-ایرنا- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تبلیغ و تبیین در دوران ما و پس از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب، متفاوت تر از دوران اوایل پیروزی انقلاب است و دوران جدیدی شروع شده اگر بخواهیم راه و روش قبل را در بحث تبلیغ و تبیین ادامه دهیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، به‌نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حسن رحیم پور ازغدی در همایش روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در مشهد افزود: با وجود همه خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی مشکلاتی نیز وجود دارد که نباید آن را نادیده گرفت و بی‌اهمیت تلقی کرد.

وی ادامه داد: اغتشاشات پارسال، یک زنگ خطر و اخطار الهی بود که بدانیم تبیین دیگر بدون جهاد نمی‌شود و باید برای نسل جدید و دوران حاضر کارهای نو انجام دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: مهمتر از اینکه چه می‌گوییم، این است که به چه شخصی و چگونه بگوییم. البته همیشه همینطور بوده ولی امروز این نکته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اینکه چه کسی مسایل را به جوانان بگوید خیلی مهم است. باید کسی باشد که جوان او را قبول داشته باشد.

وی افزود: جوان‌ها سخن افرادی را که به احکام اسلام و سیره انبیاء و ائمه عمل نمی‌کنند را نمی‌پذیرند. امامان و رهبران شیعه هیچ یک عمر طبیعی نکردند و همه شهید شدند. چرا که همه‌ی آن‌ها مقابل ظالمان حاکم زمان خود ایستادند و بیشتر از آنکه با مردم حرف بزنند و سخنرانی و موعظه کنند، با مردم زندگی کردند.

رحیم پور ازغدی گفت: امروز، بیش از هر چیز باید اعتماد و اطمینان مردم و جوانان را جلب کنیم تا سخن ما را باور داشته باشند و تا زمانی که به ما اعتماد نداشته باشند حرف ما را نمی پذیرند، چرا که باید مانند مردم و در میان مردم زندگی کنیم.

خروج مسوولان از انفعال مشکلات را حل می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم گفت: تهاجم علیه دین موضوع جدید و تازه‌ای در تاریخ کشور ما نیست.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: بیشتر مردم کشور مومن و دیندار هستند و همیشه در طول تاریخ در مقابل هجمه و تهاجم علیه دین ایستادگی کرده‌اند. اما برخی مسوولین به نوعی منفعل شده و میدان را برای دشمن خالی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن بارها در مقابله با ملت ایران شکست خورده است گفت: بعضی افراد در تصمیم گیری‌ها دچار حالت انفعال شده‌اند و هیچ حالتی برای انسان بدتر از انفعال در مقابل دشمن نیست.

آیت الله علم الهدی گفت: اگر حالت انفعال در برخی مسوولین حل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود و می توانیم دین خود را حفظ کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha