نماینده مجلس: موضع رئیس جمهور درباره حقابه شجاعانه و قابل تقدیر بود

زاهدان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت:موضع رئیس جمهور در قبال حقابه هیرمند شجاعانه بود و این اقدام آیت الله رئیسی مورد حمایت نمایندگان و مردم سیستان است.

حبیب الله دهمرده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در زمینه تامین آب پایدار سیستان چند گزینه وجود دارد که یکی از آنها تحقق حقابه هیرمند از کشور افغانستان بود.

وی ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان، جلوگیری از تبخیر آب و استفاده از روش‌های نوین از دیگر موارد مورد تاکید برای تامین آب منطقه سیستان است که همزمان باید با هم پیگیری شود که مغفول مانده است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه دولتمردان است که با پیگیری حق مردم منطقه سیستان زمینه را برای تامین آب در منطقه فراهم کنند که رئیس جمهور با قدرت این حق را مطالبه کرد.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور عملیات لوله گذاری از دریای عمان با قدرت آغاز شد تا این پروژه در کمترین زمان ممکن یعنی حداقل تا ۲ سال آینده بر اساس برنامه به زاهدان برسد.

دهمرده افزود: همچنین برای انتقال آب علاوه‌بر دریای عمان از حرمک، شیله، بندان، کوهک، سه راهی دشتک و تهلاب و آب ژرف اعتبارات مناسبی نیز پیش بینی شده که همگی توسط دولت سیزدهم در حال انجام است.

وی بیان کرد: اخیر رئیس جمهور برای تسریع در اجرای پروژه‌های مهم سیستان و بلوچستان در جلسه با سران سه قوه، وزیر امور خارجه را مامور برای تحقق حقابه، وزیر کشور مامور ایجاد اشتغال و معیشت مردم کرده و همچنین یک گروه را به سرپرستی وزیر نیرو مامور بررسی آب‌های داخل سرزمینی کرده است که این اقدام آیت الله رئیسی قابل تقدیر است.

دیدار رئیسی با علما و معتمدان بلوچستان تاثیر مثبتی بر اعتماد مردم داشت

نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس با اشاره به دیدار رئیس جمهور با سران طوایف و معتمدین بلوچستان گفت: نفس این کار تاثیر مثبتی بر روی افزایش اعتماد عمومی در بین مردم استان دارد، اما باید توجه داشت مطالب گفته شده در حد وعده باقی نماند و هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود، زیرا عدم عمل به وعده‌ها، تاثیر منفی بر جامعه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در این دیدار صحبت‌های خوبی در مورد دغدغه‌های مردم و بزرگان سیستان و بلوچستان مطرح شد، افزود: توسعه استان و تقویت همبستگی و همگرایی بین مردم و مسوولان از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

دهمرده با بیان اینکه دشمن بدنبال بر هم زدن اتحاد بین مردم سیستان و بلوچستان است، عنوان کرد: هرچند عده‌ای بدنبال این هستند که وضعیت استان را پر از تفرقه و ناامنی نشان دهند، اما این استان هم به لحاظ امنیت و هم به لحاظ اتحاد بین مردم در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha