دمای هوای مازندران به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی و گرم تر شدن هوا تا چند روز آینده، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای این استان به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی پیش بینی کرد که دمای هوای مازندران از امروز تا پایان هفته جاری روند افزایشی را در پیش بگیرد و این افزایش دما در روز چهارشنبه محسوس تر خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد و با گرم تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چندین درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۰ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش یابد.

همچنین طبق این جدول، میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش می یاید. دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای در چند روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوای این مناطق نیز از ۲۲ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه بین ۲۷ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که آمل با ثبت دمای ۲۷.۵ و سیاه بیشه با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما گاهی با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در مناطق مرکزی و شرقی را نیز نیمه ابری در بعضی ساعات ابری، بویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران از روز دوشنبه تا پنجشنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش تدریجی دما که در روز چهارشنبه محسوس تر خواهد بود و در ارتفاعات نیز در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، و با وزش باد، رگبار باران و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر پیش بینی شده است.

وضعیت دریای خزر نیز تا ظهر امروز به نسبت مواج و طوفانی و از بعدازظهر با کاهش موج پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha