وزنه‌بردار مرودشتی به اردوی تیم ملی بانوان دعوت شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85117630
وزنه‌بردار مرودشتی به اردوی تیم ملی بانوان دعوت شد
فاطمه کشاورز

شیراز- ایرنا- فاطمه کشاورز وزنه بردار اهل مرودشت استان فارس که ۲ نشان برنز آسیا در کره جنوبی در کارنامه دارد به اردوی جدید تیم ملی وزنه برداری بانوان در رده جوانان دعوت شد، فارس از دیرباز قطب این رشته سخت بوده است.

به گزارش ایرنا،‌ فدراسیون وزنه برداری روز یکشنبه ۱۴ ورزشکار را به اردوی تیم ملی دعوت کرده که نام فاطمه کشاورز در بخش جوانان برای شرکت در اردو وجود دارد.

شهرستان مرودشت قطب وزنه برداری کشور

شهرستان مرودشت از دیرباز تاکنون یکی از قطب‌های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می‌شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد، همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد ارونگی، حمیدرضا زارع، میثم زارع، فاطمه کشاورز، علیرضا عباسپور، علی کشتکار و محمدرضا زارعی ورزشکاران این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه رقابت‌های آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند.

شهرستان نی ریز هم از مناطق وزنه بردار پرور فارس است که پیشتر مرتضی رضاییان از این شهرستان ۲ نشان نقره آسیا را کسب کرده است و پوریا اکبری هم از نی ریز اخیرا به تیم ملی دعوت شده است.

وزنه‌بردار مرودشتی به اردوی تیم ملی بانوان دعوت شد

نخستین بانوی مدال آور وزنه بردار فارس در آسیا

فاطمه کشاورز تنها بانوی مدال آور وزنه برداری از فارس است که مدال آسیایی دارد.

این بانوی ورزشکار مرودشتی ۱۸ اردبیهشت ماه سال جاری در پیکارهای وزنه برداری قهرمانی آسیا که در شهر جینجو کره جنوبی برگزار شد برای نخستین بار ۲ نشان برنز آسیا را برگردن آویخت و نشان داد این شهرستان قطب وزنه برداری فارس است.

کشاورز در این پیکارها که در دسته ۶۴ کیلوگرم به روی تخته رفته بود در حرکت ۲ضرب و در مجموع ۱۹۴ کیلو گرم را بالای سر برد و به ۲ مدال برنز دست یافت.

از قهرمانی آسیا و ورود به المیپک تا نشستن بر روی ویلچر

عباس نجاتی، این پولاد مرد مرودشتی که بخت با او یار نبود با آسیب جدی از این ورزش کناره گرفت، او در اوج و در حالی که سهمیه ورود به المپیک بارسلون را در دست داشت پولاد سرد امانش نداد و با آروزهای بسیاری که داشت، زیر وزنه ماند و با قطع نخاع بر روی ویلچر نشست.

وزنه‌بردار مرودشتی به اردوی تیم ملی بانوان دعوت شد
عباسپور قهرمان جهان

کسب سه نشان طلای جهان دستاورد وزنه بردار مرودشتی

علیرضا عباسپور وزنه‌بردار اهل شهرستان مرودشت استان فارس در سال ۱۴۰۰ در پیکارهای وزنه‌برداری نوجوانان جهان که در عربستان برگزارشد با کسب سه نشان طلا بر بام جهان ایستاد.

عباسپور در سن ۱۷ سالگی در دسته ۸۱ کیلوگرم با ثبت رکورد ۱۴۷ یک ضرب، ۱۸۱ کیلو گرم در ۲ضرب و در مجموع با ۳۲۸ کیلوگرم صاحب سه مدال طلای جهانی شد.

همچنین علی کشتکار هم که اهل شهرستان مرودشت استان فارس است مردادماه ۱۴۰۱ در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان آسیا در ازبکستان صاحب ۲ مدال برنز شد.

وزنه برداران جوان فارس فراموش نشوند

کارشناسان ورزش بر این باور هستند اگر به کارنامه جوانان وزنه بردار فارس نگاه کنیم می بینیم که بین سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ آنها در مسابقات جهانی سه مدال طلا و در مسابقات آسیایی هم چهار نشان برنز کسب کرده اند که بیانگر وجود استعدادهای ناب این رشته در این منطقه وزنه بردار پرور است.

جای خالی مدال المپیک در وزنه برداری فارس

با برنامه ریزی خوب و با حمایت و سرمایه گذاری بیشتر می توان امیدوار شد که ورزشکاران فارس بتوانند در آینده نه چندان دور برای نخستین بارمدال المپیک را برای فارس به ارمغان بیاورند مشروط به اینکه به جوانان بها داده شود و شرایط پیشرفت و موفقیت آنها را در عرصه های مختلف فراهم شود.

به گزارش ایرنا، اردوی جدید تیم ملی وزنه برداری ششم خردادماه در کمپ تمرین آزادی تهران برگزار می شود.

تیم های ملی وزنه برداری خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا (هند )، مسابقات بزرگسالان جهان (عربستان) و بازی های آسیایی هانگِژو چین آماده می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha