کارشناسان سیاسی:توطئه های آمریکا با بازگشت سوریه به جایگاه خود دراتحادیه عرب شکست خورد

دمشق - ایرنا - کارشناسان و محققان سیاسی تاکید کردند: بازگشت سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب در جده نشان‌ دهنده شکست طرح های توطئه آمیز آمریکا و رژیم اسرائیل علیه این کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری دولتی سوریه ،سانا ، تعدادی از محققان، کارشناسان سیاسی ،نویسندگان و روزنامه نگاران عرب و روسی تأکید کردند که بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی و شرکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در اجلاس سران جده رویداد برجسته ای بود که این اجلاس را متمایز کرد.

احمد ابراهیم، نویسنده اماراتی در مقاله ای در روزنامه امارات “الوطن” خاطر نشان کرد که سوریه علیرغم آنچه پشت سر گذاشته کشوری با جاه طلبی های بزرگ بوده و هست و بازگشت سوریه مستلزم حمایت اعراب است تا بتواند سهم بزرگی در پیشرفت و توسعه کشورهای عربی داشته باشد.

سوریه پناهگاه دائمی برای همه کسانی است که به دنبال امنیت و صلح هستند

کارشناسان سیاسی:توطئه های آمریکا با بازگشت سوریه به جایگاه خود دراتحادیه عرب شکست خورد

نسیم الخوری نویسنده روزنامه اماراتی تاکید کرد که سوریه در طول تاریخ خود پناهگاه دائمی برای همه کسانی است که به دنبال امنیت و صلح هستند و امروز دوباره آغوش خود را به سوی برادران عرب خود دراز کرده است.

این نویسنده افزود: اجلاس سران جده شبیه اجلاس سوریه است، بلکه ایستگاهی است که وعده می دهد به سمت آینده عربی حرکت کند، جایی که بشار اسد رئیس جمهور این کشور پس از سال ها در آن شرکت کرد.

محمد صادق الحسینی، نویسنده و روزنامه نگار در مقاله ای که روزنامه لبنان “البناء”منتشر کرده است تاکید کرد که اجلاس سران جده در واقع اجلاس اسد رئیس جمهور سوریه بود.

فیصل عبد الساتر تحلیلگر سیاسی لبنانی و مدیر مرکز رسانه ای “دال” گفت: رئیس جمهور سوریه در سخنرانی خود در اجلاس سران عرب در جده دیدگاه هایی برای حاضر و آینده را ترسیم کرد.

انزوای سوریه در خدمت منافع عربی نیست

در همین حال پژوهشگران روسی هم تاکید کردند: از سرگیری حضور سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب و شرکت این کشور در سی و دومین نشست سران عرب گامی مهم برای خدمت به کشورهای عربی است و نشان‌دهنده شکست نقشه های آمریکا و رژیم اسرائیل می باشد.

یوری زینین، کارشناسی ارشد دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مشارکت رئیس جمهور سوریه در اجلاس سران کشورهای عربی در جده تأثیرات عمیقی بر ناظران و تحلیلگران بر جای گذاشت و نشان دهنده رویداد مهمی در تاریخ این سازمان عربی بود.

زینین امروز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری دولتی سوریه ،سانا گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به منزله تشخیص رسمی جهان عرب است که انزوای سوریه در خدمت منافع عربی نیست.

وی خاطرنشان کرد: سوریه با وجود همه فشارها و مداخلات، الگویی برای دفاع از حاکمیت ملی با پایبندی به هویت ملی بوده است.

بوریس دولگوف، محقق ارشد گروه مطالعات عربی و اسلامی در مؤسسه شرق‌شناسی روسیه نیز گفت: بازگشت پیروزمندانه سوریه به اتحادیه عرب، که با حضور بشار اسد در نشست جده آشکار شد، نشان دهنده تغییرات بزرگی است که در خاورمیانه در پیش خواهد بود.

این محقق تاکید که بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب نشان‌ دهنده شکست طرح های ایالات متحده و رژیم اسرائیل است.

فعالیت دیپلماتیک برجسته سوریه در جریان نشست سران کشورهای عربی

الکسی پیلکو، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی روسی، تأیید کرد که نقش پیشگام بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، منجر به پیروزی‌های مردمی برای سوریه در چارچوب تجاوزات و جنگ تروریستی شد.

رئیس مرکز رسانه‌های اوراسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سانا خاطرنشان کرد: بازگشت سوریه برای ایفای نقش خود در اتحادیه عرب در پی پیروزی‌های مردم سوریه بر تروریسم بود و نقش اتحادیه را به عنوان یک مرکز منطقه‌ای فعال کرد.

این روزنامه نگار روسی همچنین به فعالیت دیپلماتیک برجسته سوریه در جریان نشست سران کشورهای عربی که جمعه گذشته در جده به پایان رسید، اشاره کرد.

استقبال از بشار اسد پیامی روشن برای ایالات متحده و کشورهای اروپایی است

رومن پرویزینتسف، مفسر سیاسی در کانال مرکزی روسیه TVTS، بر اهمیت بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی تاکید و اشاره کرد که جهان چند قطبی شده است، به منافع ملی خود اهمیت می دهد، به چند زبان صحبت می کند..

پرویزینسف ابراز امیدواری کرد که اتحادیه کشورهای عرب نقش سوریه را به عنوان یک مرکز مستقل سیاسی و اقتصادی منطقه ای بازگرداند.

این روزنامه نگار روسی از استقبال گرمی که اسد رئیس جمهور سوریه در جریان شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی از آن برخوردار شد تجلیل کرد و با توجه به این که این پیامی روشن برای ایالات متحده و کشورهای اروپایی است که به کاشتن بذر اختلاف بین مردم منطقه عادت کرده اند.

پرویزینتسف تاکید کرد که کشورهای منطقه امروز شجاع‌تر و توانمندتر هستند تا اختلافاتی را که غرب بین کشورهای عربی ایجاد کرده را از بین ببرند و بر استقلال و آزادی خود در تنظیم روابط خود بدون هیچ گونه دیکته خارجی توجه تاکید کنند. ب.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha