۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 5253
کد خبر: 85117426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات محصولات ایرانی عفاف و حجاب به لبنان و سوریه

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از آمادگی برخی کشورها همچون لبنان و سوریه برای دریافت کالاهای عفاف و حجاب از ایران خبر داد گفت: قراردادی هم با یک کسب و کار مجازی در زمینه فروش مجازی این نوع محصولات به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در ادامه دور دوم پاسخگویی برخط وزرا و معاونان رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز یکشنبه - ۳۱ اردیبهشت - در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی پرسش‌ها و مطالبات مردم شد.

خزعلی در پاسخ به تماس بانویی که تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب بود، با اشاره به اینکه مد و حجاب زیر نظر وزارت ارشاد است گفت: در سفرهای استانی امکان ایجاد بازارچه هایی در زمینه حجاب و عفاف وجود دارد که با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها در هراستانی اعتبار این امر را پیگیری می‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به استقبال برخی از کشورها مانند عراق، لبنان و سوریه در دریافت کالاهای عفاف و حجاب اضافه کرد: در مساله صادرت ابتدا باید بازارچه مجازی را جهت معرفی کالا ایجاد کرد که زیر ساخت های آن ایجاد شده تا شرایط صادرات فیزیکی کالا نیز تسهیل شود.

وی همچنین با اشاره به کمک‌های ریاست جمهوری به زنان سرپرست خانواده، گفت: درخواست داریم با توجه به افزایش هزینه‌ها بودجه بیشتری از صندوق امید، به زنان کارآفرین تخصیص داده شود.

خزعلی همچنین در پاسخ به تماس بانویی از یزد که پیشنهاد داد تعداد فرزندان در حقوق و مزایا و سنوات زنان تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت و آیین نامه های در دست تدوین این امر که تعداد فرزندان در سنوات زنان تاثیر داشته باشد دیده شده است. این موضوع شرایطی دارد که در دست بررسی است. باید در نظر داشت که این اقدام بار مالی برای دولت خواهد داشت که حتما باید منابعی برای آن در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: البته با پیگیری‌های انجام شده، بنا داریم ترتیبی اتخاذ شود که در زمان مرخصی بارداری بانوان، بالاترین ارزشیابی برای زنان شاغل در نظر گرفته شود که پیش از این پایین‌ترین ارزشیابی‌ها برای این زنان در نظر گرفته می‌شد. این طرح به صورت آزمایشی در یک وزارت خانه در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به تماسی درباره هزینه‌های درمان ناباروری گفت: طی دیداری که از سازمان تامین اجتماعی داشتم، گفته شد که پوشش این هزینه‌ها از ۹۰ به ۱۰۰ درصد رسیده است و باید این هزینه‌ها پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند.

رئیس‌جمهور هم در همین راستا، ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در مرکز ارتباطات مردمی حاضر و شخصا پاسخگویی تعدادی از تماس‌های مردم شد. این روال از سال گذشته آغاز شده و مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تاکنون میزبان نشست پاسخگویی مستقیم ۲۴ نفر از اعضای کابینه به تماس‌های مردمی بوده است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha