۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85117328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹۰ مورد تخلف در واحدهای صنفی کردستان کشف شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85117328
۴۹۰ مورد تخلف در واحدهای صنفی کردستان کشف شد

سنندج-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۴۹۰ مورد تخلف در واحدهای صنفی استان از ابتدای سال جاری تاکنون در نتیجه بازرسی های مختلف کشف شده است.

بختیار خلیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۲ هزار و ۷۵۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بازار استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها ۴۹۰ مورد تخلف احراز و در قالب تشکیل ۳۹۲ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را ۱۶۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال خواند و افزود: در این مدت ۳۹۳ مورد گزارش مردمی به صورت تلفنی، حضوری و کتبی در استان ثبت شده است.

خلیقی یادآور شد: بعد از بررسی و پیگیری های انجام شده گزارش های مردمی هم موجب احراز تخلف و تشکیل ۳۷ پرونده برای متخلفان شد.

وی اظهار کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت، موارد تخلف را گزارش کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر هستند سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha