۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85117288
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آلمان در مورد ادعای مسمومیت اتباع روس مخالف پوتین تحقیق می‌کند

تهران- ایرنا- پلیس آلمان از آغاز تحقیقات در مورد ادعای مشکلات سلامتی و احتمال مسمومیت یک روزنامه‌نگار و یک فعال سیاسی روس که در کنفرانس برلین شرکت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای لوکال آلمان، سخنگوی پلیس برلین اعلام کرد که پرونده تحقیقاتی بر اساس اطلاعات موجود باز شده است.

رسانه تحقیقی روسی Agentstvo، این هفته گزارشی درباره بروز مشکلات سلامتی برای ۲ شرکت کننده در نشست مخالفان روسیه که توسط میخائیل خودورکوفسکی منتقد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در روز ۲۹ و ۳۰ ماه آوریل (۹ و ۱۰ اردیبهشت) برگزار شد را منتشر کرد.

یکی از این شرکت‌کنندگان که با عنوان "روزنامه‌نگاری که به تازگی روسیه را ترک کرده" شناخته می‌شود، علائم نامشخصی را حین برگزاری این رویداد داشته است. به گفته وی این علائم ممکن است پیش از این رویداد شروع شده باشد.

بر اساس این گزارش، روزنامه‌نگار مورد اشاره به بیمارستان دانشگاه شاریته در برلین رفت. بیمارستانی که الکسی ناوالنی منتقد پوتین پس از مسموم شدن در آگوست ۲۰۲۰ ( مرداد ۱۳۹۹) در آنجا تحت درمان قرار گرفت.

دومین شرکت کننده ناتالیا آرنو، مدیر سازمان آزاد و مردم‌ نهاد روسیه (NGO Free Russia Foundation) در ایالات متحده بود. وی ۱۰ سال است که پس از ترک روسیه در ایالات متحده زندگی می‌کند.

به گزارش رسانه تحقیقی روسی، آرنو قبل از سفر به پراگ، در اواخر ماه آوریل در برلین بود. وی در آنجا علائمی را تجربه کرد و متوجه شد که درب اتاق او در هتل باز شده است.

روز بعد، آرنو آنجا را به مقصد ایالات متحده ترک کرد و با بیمارستان و همچنین با مقامات تماس گرفت.

آرنو این هفته در فیسبوک ضمن توضیح مشکلات خود از جمله "درد شدید" و "بی حسی"، اعلام کرد که اولین "علائم عجیب و نامعلوم" او، قبل از ورودش به پراگ ظاهر شده است.

در سال های اخیر، چندین سوءقصد به جان مخالفان کرملین با سَم در داخل و خارج و روسیه صورت گرفته است.

آزمایشگاه های اروپایی مسمومیت الکسی ناوالنی با عامل شیمیایی اعصاب ساخت شوروی به نام نوویچوک را تایید کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha