ناوگروه ارتش، درماندگی سلطه‌گران را نشان داد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ثابت کردیم ایرانی انزواگریز و تحریم‌ناپذیر هستیم، اینکه قادر هستیم با ناوشکن تمام ایرانی به همت جوانان ایرانی در حیاط خلوت استکبارجهانی حضور یابیم و خشم، حیرت و درماندگی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا را نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دریادار دوم ستاد فرهاد فتاحی روز یکشنبه در آیین استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ افزود: این تحسین مسوولان دریایی کشورهای طول مسیر را درپی داشته است تا جایی که نیروی دریایی ایران را یک نیروی حرفه‌ای قلمداد نمودند.

وی یادآورشد: این ناوگروه در تاریخ نهم مهرماه سال گذشته (۱۴۰۱) به ماموریت اعزام و با پیمودن ۶۵ هزار کیلومتر و گذشت ۲۳۲ روز دریانوردی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت در بندرعباس پهلو گرفت.

فرمانده ناوگروه ۸۶ ادامه داد: سربازان ولایت توانستند برای نخستین بار در تاریخ ایران و به امر ولی خود و در راستای جامعه عمل پوشاندن به بیانیه گام دوم انقلاب با حضور مقتدرانه در عمق اقیانوس‌ها ضمن حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب‌های مورد علاقه، تامین امنیت کشتیرانی، اثبات خودکفایی و خوداتکایی جمهوری اسلامی ایران در علم، فناوری و صنعت دریایی با حضور مقتدرانه در آب‌های بین‌المللی، انتقال پیام صلح و دوستی با قدرت و اقتدار پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده و با گام نهادن در مسیر تمدن‌سازی فرهنگ غنی ایران اسلامی را به دنیا معرفی نماید.

وی ادامه داد: ثابت کردیم تا پای جان بر روی عهدی که با ولایت بسته‌ایم هستیم، از این پس نخواهیم گفت ما می‌توانیم بلکه خواهیم گفت به اذن ولی زمان ما توانستیم.

دریادار دوم ستاد فتاحی بیان کرد: ما ملت ایران با تکیه بر وحدت و توان بومی توانستیم، از همه همرزمان که در این ماموریت خطیر همراهی کردند، کمال تشکر را دارم.

فرمانده ناوگروه ۸۶ نداجا اظهارکرد: دریادلان اقتدارآفرین و تحول گرا و ولایت مدار ایران اسلامی، سه اقیانوس هند، آرام و اطلس را با پشت سرگذاشته، پنج طولانی سهمگین شجاعانه در نوردیدند، به خیر و سلامت از هفت دریا و از تنگه های راهبردی گذر کرده و به سلامت پشت سر گذاشتند.

دریادار دوم ستاد فتاحی ادامه داد: در بنادری از سه قاره جهان پهلوگیری کرده و با مطالعه و رعایت دقیق قوانین بین المللی و محلی حاکم بر مسیر دریانوردی هیچگونه تنش حقوقی با کشورهای طول مسیر نداشته که تحسین مسوولان دریایی کشورهای طول مسیر را در پی داشته است تا جایی که نیروی دریایی ایران را یک نیروی حرفه ای قلمداد نمودند.

فرمانده ناوگروه ۸۶ نداجا خاطرنشان کرد: آمریکا این عصبانیت خود را با تحریم ناوگروه ۸۶ نشان داد، ناوگروه ۸۶ بدون هیچ نوع وابستگی یگان رزم خود را پشتیبانی کرده و این اقدام نقطه عطف ماندگاری طولانی در آب‌های جهان و اثبات کارآمدی کالای ایرانی بدل شده است.

این نخستین ناو گروه جمهوری اسلامی ایران بوده که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرده و وارد قاره آمریکا شده است که نشان دهنده از توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سراسر پهنه این سیاره آبی به اهتزاز در آورده و اقتدار و توان کشور را به نمایش گذاشت و در مسیر بازگشت خود در محدوده خلیج عدن ماموریت اسکورت شناورهای تجاری را انجام داد. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام این ماموریت طولانی نشان داد هر جا منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند حضور می‌یابد.

ناو گروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سر گذاشت و توانسته بیشترین عرض اقیانوس اطلس را در این سفر بپیماید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha