۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85116956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین در پیام تبریک تسلط نیروهای روسی بر شهر باخموت را تایید کرد

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد یکشنبه تصرف کامل بر باخموت (آرتیموفسک) را به گروه واگنر و نیروهای مسلح روس تبریک گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین تکمیل عملیات آزادسازی آرتیموفسک را به واحدهای واگنر و همه اعضای یگان‌های نیروهای مسلح روسیه که حمایت و پوشش لازم را برای آنها (واگنر) تامین کردند، تبریک می‌گوید.

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای با تایید کنترل کامل بر باخموت گفت: در مسیر تاکتیکی آرتیموفسک، در نتیجه اقدامات تهاجمی واحدهای واگنر و با حمایت هوایی و توپخانه‌ای گروه «یوگ»، آزادسازی شهر آرتیموفسک کامل شد.

شهر باخموت که در شمال شهر دونتسک قرار دارد، در ماه‌های گذشته کانون اصلی درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین بود.

این شهر قطب مهم حمل و نقل است که مسیرها زیادی در منطقه دونباس از آنجا عبور می‌کند.

باخموت در ابتدای شروع جنگ بعنوان یک مرکز حیاتی برای تامین نیازهای نیروهای اوکراینی مستقر در منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور سال گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی تحت القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha