۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85116833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت اضطراری یخدان‌های تاریخی سبزوار آغاز شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۹
کد خبر: 85116833
مرمت اضطراری یخدان‌های تاریخی سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: با تجهیز کارگاه، مرمت اضطراری یخدان‌های تاریخی سبزوار واقع در حاشیه کمربندی این شهر آغاز شد.

"حسنعلی حبیب‌پور" شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در مرحله نخست این عملیات مرمت، با استحکام‌بخشی و مرمت اضطراری یکی از یخدان‌ها، از تخریب این اثر جلوگیری و اقدامات نجات‌بخشی انجام می شود.

وی افزود: مرمت اضطراری شامل پی‌بندی و ایجاد پی‌تقویتی و بازسازی جداره‌های از بین رفته و بازسازی برف اندازه‌های یخدان و مرمت اندود بیرونی یخدان به وسیله سیمگل و دوخت و دوز شکاف‌ها و ترَک‌های ایجاد شده در بدنه و بازسازی پوشش فروریخته یخدان اقدام می شود.

به گزارش ایرنا، یخدان‌های تاریخی سبزوار در حاشیه جاده کمربندی جنوبی این شهر با شماره ۴۸۱۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مرمت اضطراری یخدان‌های تاریخی سبزوار آغاز شد

با توجه به اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر از مسیر شهرستان سبزوار عبور می‌کنند، یخدان‌های تاریخی این شهر قابلیت تبدیل به بازارچه صنایع‌ دستی و سنتی، فضای خدماتی و رستوران سنتی را دارند.

سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان‌ رضوی در غرب این استان است که با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع‌ دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha