۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸
کد خبر: 85116784
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فضای قشم با ورود پرچم حرم امام رضا (ع) عطرآگین شد + فیلم

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸
کد خبر: 85116784
فضای قشم با ورود پرچم حرم امام رضا (ع) عطرآگین شد + فیلم

قشم - ایرنا - همزمان با آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت سراسر نور حضرت فاطمه معصومه (س) جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب با ورود پرچم مطهر حرم امام رضا (ع) توسط خادمان امام مهربانی ها، عطرآگین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جزیره قشم عصر شنبه با ورود کاروان زیر سایه خورشید و سه نفر از خادمان امام خوبی ها و مهربانی ها فضای معنوی و روحانی به خود گرفته و حال و هوای خاصی دارد.

خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) پرچم حرم این امام همام را از طریق دریا به این جزیره منتقل کرده اند تا فضای معنوی شهر قشم آکنده و متبرک به انوار قدسی آقا امام رضا (ع) شود.

عاشقان و شیفتگان امام رضا (ع) اعم از شیعه و سنی همزمان با ورود این بیرق متبرک به قشم به استقبال از خادمان امام رضا (ع) به بندر مسافری شهید ذاکری این جزیره آمدند تا از راهی دور و از کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس ارادت خود را به هشتمین امام شیعیان جهان ابراز کنند.

کاروان زیر سایه خورشید که با هدف تلاش برای ترویج و فرهنگ سازی زیارت ائمه اطهار(ع) به نقاط مختلف کشور در دهه کرامت سفر می کنند و خادمان امام رضا (ع) پس از برگزاری آیین استقبال در بندر مسافری شهید ذاکری با حضور در گلزار شهدای شهرستان قشم و مرقد مطهر امامزاده سید مظفر (ع)، با زیارت این امامزاده و قرائت فاتحه در گلزار شهدای جزیره با مقام شامخ شهدا تجدید میثاق کردند.

با حضور کاروان زیر سایه خورشید به نگین خلیج فارس شاهد پیچش نسیم خوش امام رضا (ع) در سراسر سرزمین آب و آفتاب هستیم که این نسیم جان فزا به تقویت روحیه معنوی قشموندان به ویژه نوجوانان و جوانان کمک می کند.

حضور پرچم متبرک و مطهر رضوی در این کاروان موجب تمسک جستن و پرکشیدن دل‌های بی‌تاب و امام رضایی قشموندان به صحن و سرای امام مهربانی‌ها است.

با حضور کاروان زیر سایه خورشید به سرزمین عجایب هفتگانه سفیران امام رئوف با حضور در این جزیره، دل‌های عاشق و ارداتمندان اهل بیت(ع) را به آستان مبارک حضرت شمس الشموس(ع) گره زدنند.

خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) امروز با همراه داشتن پرچم‌ متبرک گنبد و بارگاه امام مهربانی ها به عنوان سفیران معنوی، عطر رضوی را در گوشه گوشه نگین خلیج فارس منتشر می‌کنند و قشموندان با تبرک جستن به پرچم سبز رضوی و امام رئوف(ع)، حال و هوای معنوی خاصی را تجربه می کنند.

تقسیم نمک در بین قشموندان و نبات تبرّک در بین بیماران بستری در بیمارستان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدت حضور خادمان امام رضا(ع) در قشم است.

اعضای این کاروان در جزیره قشم یک روز اقامت خواهند داشت که پس از دیدار با حجت الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام جمعه قشم به دیدار برخی خانواده شهدای معزز و معظم شهدای جزیره اعزام می شوند و بعد از نماز مغرب و عشا برگزاری مراسم جشن در امامزاده سید مظفر قشم و زیارت مردمی پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) حاضر خواهند شد.

به گزارش ایرنا، روز اول تا یازدهم ذی‌ القعده، مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت ماه و نخستین روز از ماه ذی القعده که مصادف با میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) آغاز و تا ۱۰ خرداد و مصادف با ۱۱ ذی القعده، سالروز ولادت نور بی پایان طوس حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» برگزار می‌ شود و روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) با عنوان «حضرت فاطمه معصومه (س)؛ بهترین دختر دنیا» نام گرفته است.

روز دوشنبه یکم خرداد، با عنوان «شادی و نشاط مومنانه؛ گره‌گشایی کریمانه»، روز سه‌ شنبه ۲ خرداد، با عنوان «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه»، روز چهارشنبه سه خرداد، روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با عنوان «خیرخواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار» نام‌ گذاری شده است.

عنوان روز پنجشنبه چهار خرداد، روز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه، با عنوان «امام‌زادگان علیهم‌السلام و بقاع متبرکه؛ آرامش بخش جان‌ها»، روز جمعه پنجم خرداد روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) با عنوان روز «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ» و روز شنبه ۶ خرداد، با عنوان «کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه» تعیین شده است.

روز یکشنبه هفتم خرداد، روز «مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، روز دوشنبه هشتم خرداد روز «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت علیهم السلام» و روزهای سه‌شنبه ۹ خرداد و چهارشنبه ۱۰ خرداد به ترتیب روز «مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس» و «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا علیه‌السلام» عنوان گرفته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha