۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85116729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماماها در کنترل بحران جمعیت سالمندی نقش به‌سزایی دارند

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ماماها می‌توانند در وضعیت نگران‌کننده کنونی که با افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نیروی جوان به سر می‌بریم، نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز شنبه در مراسم نکوداشت و تجلیل از ماماهای نمونه استان کردستان در بیمارستان بعثت سنندج با اشاره به مساله مهم فرزندآوری و جوانی جمعیت اظهار کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به مساعدت و حمایت قشر ماما نیاز دارد.

وی افزود: ماماها می توانند در تحقق هدف بهبود ساختار جمعیتی و مقابله موثر با جمعیت سالمندی و سوق به سمت و سوی جوانی جمعیت و حمایت از سلامت خانواده و ارتقای بالندگی و جوانی جامعه تاثیرگزار باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی کردستان نیز اظهار کرد: ماماها قشر زحمتکشی هستند که صبورانه و با ایثارگری در راه خدمت رسانی به سلامت خانواده تلاش می کنند.

دکتر بابک قطبی افزود: سرمایه گذاری روی ماماها رمز موفقیت و بهبود شرایط مادران و نوزادان و ارتقای سلامت آنان خواهد بود.

دکتر روناک شاهویی، رییس انجمن علمی مامایی نیز در سخنانی به اهمیت حرفه مامایی و نقش موثر ماما در انجام و ترویج زایمان طبیعی و تامین سلامت مادر و نوزاد پرداخت.

در این مراسم از ۷۸ مامای برگزیده در حوزه نظام پزشکی، درمان، بهداشت، آموزش و همچنین مامای رابط سلامت مادران در حوزه بهداشت و درمان قدردانی شد.

شعار روز جهانی ماما در سال جاری "ماما حامی فرزند آوری و سلامت خانواده" است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha