استاندار هرمزگان: پیگیری مسکن معلمان و پرستاران مورد تاکید است 

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به زحمات و فعالیت های معلمان و کارکنان بهداشت و درمان در جامعه، بر لزوم تلاش و پیگیری برای خانه‌دار شدن این اقشار در استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان عضو میهمان باید در شورای مسکن حضور داشته باشند و به صورت هفتگی از روند تلاش شان برای احداث مسکن فرهنگیان و پرستاران گزارش دهند.

وی عنوان‌کرد: فرصت نهضت ملی مسکن باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد، بر همین اساس آموزش و پرورش و علوم پزشکی باید خودشان به سراغ نیروهای خود بروند و آنها را با تسهیل‌گری در شرایط برای استفاده از این فرصت ترغیب کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان دستور داد: باید در تمام شهرستان ها استخر و سالن‌های ورزشی برای استفاده‌ دانش‌آموزان و معلمان اختصاص داده شود و در این راستا تمام ادارات دولتی که دارای این امکانات هستند نیز مشارکت کامل داشته باشند.

مهیا شدن برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان

رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با اشاره به آغاز فصل امتحانات نهایی دانش‌آموزان و تاثیر ۴۰ درصدی نمرات سوابق تحصیلی در کنکور، اظهار کرد: از ماه‌های گذشته تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات اندیشیده شده و سیستم‌های سرمایشی، دوربین و راکت‌های بازرسی در تمام حوزه‌های امتحانی مهیا است.

دوستی افزود: با توجه به مسافت استان، برای اینکه رفت و آمد دانش‌آموزان برای رسیدن به حوزه‌های امتحانی را کاهش دهیم تعداد حوزه‌ها افزایش پیدا کرده است تا این امتحانات که می‌تواند سهم آینده‌ استان از کرسی‌های دانشگاه‌های برتر و مدیریت‌ها را مشخص کند به نحو مطلوبی برگزار شود.

وی تاکیدکرد: فرمانداران موظفند در دوره برگزاری امتحانات نهایی تمام امکانات دستگاه‌های دولتی به ویژه امکانات حمل و نقل را برای رفت و آمد دانش‌آموزان پای کار بیاورند تا هیچ دانش‌آموزی امکان حضور در حوزه‌ امتحانی را از دست ندهد و تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی در روزهای برگزاری آزمون باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نوسازی مدارس، گفت: با اعتبارات استانی نمی‌توان به تنهایی پرونده‌ توسعه و تجهیز مدارس را بست بر همین اساس به یک کار جهادی در این حوزه نیاز داریم تا با تمرکز تحول بزرگی را رقم بزنیم.

وی گفت: بر همین اساس در هفته جاری نشست‌هایی با حضور مسوولان نوسازی مدارس برگزار خواهیم کرد و در خردادماه نیز همایش بزرگی با حضور مدیران صنایع، شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و خیران برگزار خواهد شد تا گام محکمی در بحث مدرسه‌سازی راه بیافتد.

راه اندازی هنرستان های تخصصی در نقاط مختلف هرمزگان

استاندار هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی در نقاط مختلف استان و تاکید بر لزوم اصلاح سرفصل‌های درسی این هنرستان، گفت: بنا، بر این است که برای هر کدام از هنرستان‌های تخصصی یک قیم مشخص شود و صنایع مسوولیت راهبری تخصصی آنها را بر عهده بگیرند چون قرار است به عنوان مثال ما در هنرستان فولاد یک دیپلمه‌ فولادی تربیت کنیم که فردای فارغ التحصیلی به دلیل رفت و آمدهایی که در این صنعت داشته و به دلیل کسب تجربه‌ عملی بتواند مشغول به کار شود.

دوستی، همچنین اداره کل شیلات هرمزگان را موظف کرد که ظرف ۱۵ روز آینده برنامه عملیاتی خود را برای تجهیز هنرستان شیلات در شهرستان سیریک ارایه کرده و تا اول شهریور ماه آن را عملیاتی کند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به آغاز کاشت ۱۹۵ هزار نهال خرمای مجول در بشاگرد تصریح‌کرد: برای تحقق هدف گذاری برداشت ۳۰ هزار تُن خرما در بشاگرد به بیش از چهار هزار نیروی انسانی نیاز است بنابر این لازم است هنرستان‌های تخصصی کشاورزی در شهرستان بشاگرد توسعه پیدا کنند.

وی احداث هنرستان نفت را یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان معرفی کرد و گفت: با مشارکت وزارت نفت می بایست هنرستان تخصصی نفت و صنایع پایین دستی در جاسک احداث شود و از این طریق جاسک می‌تواند به قطب تربیت نیروی انسانی صنعت نفت تبدیل شود.

در پایان این نشست با اهدای لوحی از طرف صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از خدمات مهدی دوستی تجلیل شد.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha