۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85116344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیج فارس در هفته جاری مواج و متلاطم است/ خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی خلیج فارس در هفته جاری با استقرار امواج ناپدار در منطقه در برخی از ساعت‌ها مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

پیام مساعدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا فردا، در برخی از ساعت‌ها علاوه بر افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندباد و ایجاد گرد و خاک در برخی از نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: طی هفته جاری با توجه به استقرار امواج ناپایدار روی منطقه، در برخی ساعات در سطح استان و روی دریا سرعت باد افزایش یافته و علاوه بر مواجی و تلاطم خلیج فارس در برخی از ساعت‌ها برای مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، گاهی جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۱۲ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۵۴ ، جزر دوم ساعت ۱۶:۴۲ و مد دوم ساعت ۲۲:۲۷ خواهد بود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دیر با ۴۳ و جم با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha