توافق مهم ایران و عربستان طرح ایران هراسی را خنثی کرد/ اسرائیل بیشترین زیان را برد

بیروت - ایرنا- نماینده فراکسیون «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب الله لبنان گفت که توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان طرح آمریکا برای ایران هراسی در منطقه و معرفی ایران به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جهان عرب را خنثی کرد و این رژیم بیشترین زیان را از این توافق برد.

«حسن فضل الله » روز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار بین الملل ایرنا درباره موضع رژیم صهیونیستی در قبال توافق مهم تهران - ریاض به پیشینه ای از تحولات منطقه و محور مقاومت اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشی بزرگ در ایجاد تغییرات و متغیرهای منطقه داشت چرا که این توافق حاصل مجموعه ای از عوامل بود.

وی افزود: وقتی ما شهید حاج قاسم را در سال ۲۰۱۲ میلادی در تهران ملاقات کردیم، آغاز حوادث و رویدادهای سوریه بود. وی چشم اندازی درباره آینده ارایه کرد که براساس آن، یک پروژه صهیونیستی علیه منطقه و علیه سوریه، لبنان، عراق و ایران وجود دارد و باید با آن مقابله کنیم و تحولات و تغییراتی از سال ۲۰۱۲ میلادی تا شکست پروژه تکفیری در سوریه روی داد.

فضل الله با اشاره به وجود محور آمریکایی و محور مقاومت در منطقه گفت: طرح آمریکایی ها این بود که ایران را دشمن جهان عرب و رژیم صهیونیستی را دوست و هم پیمان جهان عرب معرفی کنند.

وی اضافه کرد: اسرائیل اولین زیان دیده از این توافق است زیرا می خواست اینگونه خود را معرفی کند که خودش هم پیمان کشورهای عربی در مقابله با ایران است و وقتی با ایران توافق شد، این پروژه اسرائیل را از بین رفت. از این رو، ما نگرانی و ناخرسندی اسرائیل را دیدیم و صهیونیستها عصبانیت خود را به طور مستقیم نشان دادند و در مقابل، همه کسانی که خواهان آرامش و روابط خوب در منطقه و بازگشت روابط بین جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از کشورهای عربی بودند، از آن استقبال کردند.

وی افزود: لذا این توافق مهم و اساسی است و آینده بر اساس آن پایه ریزی می شود. ما در لبنان نیز همواره خواهان بهترین روابط بین کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران و تمرکز بر حمایت از ملت و مسئله فلسطین بوده و بر این نکته تاکید کرده ایم که رژیم اسرائیل خرابکار، دشمن و فتنه گر در بین کشورهای عربی است و به طور قطع، این توافق تاثیرات زیاد از جمله در سطح سیاسی در منطقه دارد.

به گفته فضل الله، عمده این طرح هم روی ایران هراسی و ترساندن کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و خصوصا عربستان از ایران و معرفی این کشور به عنوان دشمن کشورهای عربی بود.

وی اظهار داشت: شما به طور قطع دنبال می کنید که تلاشی برای آنچه موسوم به «ناتوی عربی» یا «ائتلاف عربی» خوانده می شد، وجود داشت و پروژه عادی سازی با دشمن صهیونیستی بخشی از این طرح آمریکایی بود تا همه خصومت و دشمنی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کنند.
به گفته فضل الله، توافق بین ایران و عربستان این نقشه آمریکایی - صهیونیستی را در هم شکست و خنثی کرد.

این نماینده پارلمان لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خنثی شدن توطئه علیه سوریه اظهار کرد: ما امروز سوریه را در اتحادیه عرب می بینیم و اجماع عربی درباره بازگشت این کشور به اتحادیه عرب مشاهده می شود.

وی گفت: ما چاره ای جز مقابله و مقاومت در برابر محور آمریکایی در منطقه نداریم و ثمرات این مقاومت را نیز شاهد بوده ایم.

فضل الله تاکید کرد: هر ملتی که تصمیم می گیرد که مقاومت و پایداری کند و حتی هزینه بدهد، می تواند دستاورد و پیروزی را برای خود رقم بزند و این هزینه دادن بسیار کمتر از هزینه تسلیم شدن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha