در دومین جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی چه گذشت؟

شهرری - ایرنا - دومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) به در حرم مطهر ایشان برگزار شد و متولیان امر گزارشی از فعالیت‌های خود را ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به ریاست حجت الاسلام محمد علی انصاری دبیر این ستاد و حضور نمایندگان دستگاه های متولی امروز/شنبه/ در سالن اجتماعات حرم امام راحل برگزار شد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در این جلسه گفت: زمان پیک جمعیت نیاز بیشتری به آب دارند و باید شرایطی اندیشیده شود تا با مشکل آب مواجه نباشیم.

انصاری ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما بحث گمشدگان است به ویژه کسانی که از کاروان‌های خود جدا شده اند از این رو مسئولان کمیته گمشدگان باید میزبانی خوبی داشته باشند و اگر زائری از کاروان خود جا ماند باید به او کمک کنند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) با اشاره به حضور پررنگ میهمانان خارجی تأکید کرد: تأکید بر این است تا حضور پررنگ مهمانان خارجی را شاهد باشیم و امیدوارم که مسئولان مربوطه نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در برگزاری این مراسم مهم دارد و در اینجا از مسئولان این وزارتخانه مهم خواهش دارم که نسبت به برگزاری این مراسم همت بیشتری نشان دهند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش کمیته بانوان در برگزاری باشکوه این مراسم اشاره و پیشنهاد کرد: یکی از پیشنهادهای ما این است تا برگزاری مراسم یک اجتماع و برنامه خاصی را در حرم در نظر بگیرند و در این زمینه می‌توانند از ظرفیت نخبگان و اساتید زن دانشگاهی استفاده کنند.

چالشی در بحث اسکان زائران نخواهیم داشت

سردار مجید سوری مسئول کمیته اعزام قرارگاه شهید فهمیده نیز در این جلسه گفت: بحث اعزام کاروان راهیان نور از سراسر استان های کشور به حرم مطهر امام راحل است؛ سهمیه استان ها مشخص شده و البته با توجه به خیل درخواست ها و جمعیت و نبود ظرفیت نتوانستیم پاسخگوی همه باشیم.

وی ادامه داد: اعزام جوانان و نوجوانان در دستور کار و مدنظر ما است و مسائل ایمنی و تامینی در پلیس راهور انجام شده است؛ از اتوبوس های برون شهری قرار شده استفاده کنیم.

به گفته سردار سوری، امسال هم با توجه به برنامه ریزی شده چالشی در بحث اسکان زائران نخواهیم داشت.

در دومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل چه گذشت؟

۱۳ هزار تُن آسفالت ریزی برای تامین پارکینگ

معاون مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران هم در این جلسه گفت: منطقه ۱۹ و سازمان بهشت زهرا (س) از ۲ هفته پیش کار را شروع کردند؛ در کنار بخشداری آفتاب بخشی را برای پارکینگ درنظر گرفتیم که کار تراشه آسفالت آن انجام شده است و تا روز پنجم خرداد زمین ها را برای پارکینگ ها تحویل می دهیم.

وی ادامه داد: ۱۴ پهنه توسط ۱۴ منطقه را لکه گیری و پسماند خواهیم داشت؛ ۱۰ پهنه کلی هم برای مباحث فرهنگی و صلواتی خواهیم داشت و ۲۲ منطقه تهران در این مراسم همکاری خواهیم داشت.

به گفته نماینده شهرداری تهران، ۲ هزار مترمربع نیوجرسی و روکش و ترمیم آسفالت در محدوده باقرشهر و تندگویان محدوده حرم انجام شده است و برآورد می کنیم که ۱۳ هزار تُن آسفالت ریزی شود و از سوی دیگر تلویزیون های شهری خواهیم زد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۰ دستگاه مینی بوس برای جابجایی زائران و تجهیزات آتش نشانی مستقر می شوند و یک درمانگاه به ظرفیت ۲۰ تخت در نظر گرفتیم.

همچنین حجت الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این جلسه گفت: باید در کل کشور و حتی در روستاهای کشور برنامه های فرهنگی درنظر بگیریم چراکه خیلی ها نمی توانند در حرم امام راحل حضور یابند.

وی ادامه داد: مسئولان با شورای هماهنگی همکاری لازم داشته باشند و حوزه مراسم را بتوانیم مثل سال های قبل به خوبی برگزار کنیم.

تامین ۲۲۶ آمبولانس برای مراسم

از سوی دیگر نماینده وزارت بهداشت هم در این مراسم گفت: بسته بندی مواد غذایی با نظارت ما در حال انجام است؛ درمانگاه های لجستیکی بیش از سال های پیش در نظر گرفتیم و مجموع آمبولانس ها بدون هلال احمر ۲۲۶ دستگاه در نظر گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل ویزیت و خدمت رسانی رایگان پزشکی در نظر گرفتیم و مکاتبات انجام شده است؛ به استان های معین تهران هم اعلام شد که آماده باش باشند.

در دومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل چه گذشت؟

حضور ۳۰۰ مهمان خارجی در مراسم ارتحال

عبداللهی نماینده کمیته میهمانان خارجی مراسم هم در این ستاد گفت: فراخوان های لازم را در این زمینه اعلام کردیم و بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میهمان خارجی خواهیم داشت و هتل های آن ها مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس مجازی مخاطبان خارجی بین بازه ۱۰ تا ۱۴ خرداد در نظر گرفتیم که انجام می شود تا پیوندی بین مخاطبان داخلی و خارجی داشته باشیم.

ادای احترام پیروان ادیان الهی به امام راحل در هشتم خرداد

سردار موحدی، نماینده کمیته ادیان الهی و نیروهای مسلح دیگر سخنران این نشست بود و تأکید کرد: برای اینها یک نوع مراسم متمرکز داریم و یک مراسمی هم که خود پیروان ادیان الهی دارند.

وی افزود: مراسم متمرکز ما اینگونه است که دوشنبه هشتم خرداد از ساعت ۱۵:۳۰ مراسم ادای احترام در حرم مطهر برگزار می‌شود و علاوه بر آن مراسم دعاخوانی خواهیم داشت و رهبر کلیمیان به نمایندگی از دیگر ادیان آن را انجام می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته نیروهای مسلح هم در زمینه‌های امنیتی، بهداشتی، پزشکی و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی حضور پرشور دارند و ارزشمندتر از این اقدامات بُعد انتشار اندیشه‌های امام راحل است.

سردار موحدی یادآور شد: باید در زمینه اندیشه های امام راحل شبهه‌زدایی شود چراکه دشمن در فضای مجازی این موضوع را مورد هجمه قرار داده است و از نیروهای مسلح و دیگر دستگاه‌ها خواهش می‌کنم در زمینه شبهه‌زدایی پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از ۲ سال وقفه (بواسطه فراگیری ویروس کرونا) ۱۴ خرداد سال گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور خیل مشتاقان آن حضرت در حرم مظهر بنیانگذاری جمهوری اسلامی با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار شد.

در مراسم سال گذشته بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی بیت امام راحل، سران قوا، مسئولان کشوری و لشگری، روحانیون، قشرهای مختلف مردم، مهمانان خارجی و عاشقان امام راحل با رعایت موازین بهداشتی در کنار ضریح مطهر بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره) یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha