۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85116173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از کتاب "باراتاشویلی‌ها و آل کثیر" در دزفول

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85116173
رونمایی از کتاب "باراتاشویلی‌ها و آل کثیر" در دزفول

دزفول-ایرنا- مدیر موسسه دزفول شناسی گفت: کتاب باراتاشویلی‌ها و آل کثیر(یک ازدواج سیاسی) نوشته امین قزلباشان در دزفول رونمایی شد.

عباس چراغ چشم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب باراتاشویلی‌ها نوشته امین قزلباشان از پژوهشگران موسسه دزفول شناسی است که اخیرا چاپ و رونمایی شد.

وی افزود: باراتاشویلی‌ها یکی از طوایف بزرگ گرجی بوده‌اند که به دزفول مهاجرت کرده و با قوم عرب و طایفه آل کثیر وصلت کرده‌اند؛ پژوهشگر دزفولی اقدام به چاپ کتابی با مضمون تاریخچه این پیوند و ارتباطات این طایفه‌ها در ایران کرده است.

مدیر موسسه دزفول شناسی بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ جلد کتاب با همکاری موسسه دزفول شناسی چاپ شده و ۱۰ جلد کتاب با زبان دزفولی استخراج و آماده چاپ شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ جلد کتاب نیز در خصوص خوزی شناسی آماده چاپ است، افزود: مرحوم سیدمحمدعلی امام پژوهشگر و مورخ معاصر نیز ۱۰۰ جلد کتاب و دست نوشته دارد که ۱۰ جلد آن ویرایش شده و آماده چاپ است؛ موضوع این کتابها داستان، لالایی و سوگواره است.

چراغ چشم اظهارکرد: مجموعه کتاب‌های فقهی تجدیدالوارث از حضرت آیت الله حاج شیخ میرزا محمدعلی معزی با هشت جلد کتاب نیز در حال ویرایش محتوایی و تایپ است.

وی افزود: موسسه دزفول شناسی ۳۰ عضو هیات علمی دانشگاهی و ۶ گروه پژوهشی دارد.

امین قزلباشان نویسنده کتاب باراتاشویلی ها نیز گفت: این کتاب به چند گفتار تقسیم شده و به خانواده باراتاشویلی‌ها اشاره می‌کند.

وی افزود: این خانواده گرجی در دوره ۱۰۰ ساله ای که گرجی‌ها در دوره صفویه در خوزستان حکومت می‌کنند با خانواده آل کثیر یک وصلت سیاسی انجام می‌دهند که حاصل این ازدواج، خانواده سامری است.

این نویسنده دزفولی که تاکنون موفق به چاپ هشت کتاب شده است، افزود: این کتاب در ۲۳۵ صفحه چاپ شده و تیراژ آن ۳۰۰ نسخه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha