۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85116171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل جدید در کشور

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85116171
ثبت یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل جدید در کشور

خرم‌آباد - ایرنا - معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد یک میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی طی سال ۱۴۰۱ در سامانه کشوری " رصد" ثبت شده است.

به گزارش ایرنا "محمود کریمی بیرانوند" روز شنبه در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی از شعارها و اهداف عالیه دولت مردمی سیزدهم است که هر سال برای تحقق این مهم برنامه ریزی می شود.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۲۱۲ هزار فرصت شغلی جدید برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده بود که در این راستا بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کد ملی منحصر روی سامانه رصد ثبت شده و تاکنون میانگین صحت سنجی کشور نیز با ثبت۹۵۰ هزار کد ملی صورت گرفته و تمام اطلاعات جزیی در خصوص این افراد موجود است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت شده است ادامه داد: میزان اشتغال ثبت شده سامانه رصد در حالی است که بر اساس اعلام سازمان امور استخدامی، بیش از ۱۲۰ هزار کدملی هم در بخش دولتی ایجاد اشتغال شده بود که مجموع این ۲، هدف یک میلیون شغل دولت مردمی را بیش از تعهد، محقق کرده است.

کریمی در خصوص مجموع کد اجباری و مشاغل و حرف تامین اجتماعی در ۱۴۰۱ نیز تصریح کرد: پارسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید اجباری، مشاغل و حرف در این سازمان ثبت شد که به معنای ایجاد شغل می باشد.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه برای امسال نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید برای ثبت در سامانه رصد کشور هدفگذاری شده است گفت : سال ۱۴۰۱ کمترین نرخ بیکاری ۲۰ سال اخیر در کشور تجربه شد و این نرخ به ۹ درصد رسید که در دولت های قبل بی سابقه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha