۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85116059
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دیالیزی شدن حادترین عارضه مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در اصفهان است

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دیالیزی شدن و از کار اُفتادن کلیه، حادترین عارضه مشاهده شده در بین مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی دست‌ساز در این استان در سال جاری بوده است.

پژمان عقدک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرگ، به کُما رفتن و نابینایی از دیگر عوارض و تبعاتی است که برای مصرف کنندگان مشروبات الکلی دست‌ساز که در ماه‌های اخیر به بیمارستان های استان اصفهان مراجعه کردند، اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود سه هفته گذشته با مراجعه تعدادی از افراد به بیمارستان های استان بویژه خورشید اصفهان مواجه شدیم که بدلیل مصرف مشروبات الکلی دچار عوارض و مشکلاتی شده بودند.

عقدک با اشاره به اینکه این افراد حدود ۴۰ نفر و از چند شهرستان استان بودند، اضافه کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، از بین آنها یک نفر فوت کرده و ۲ نفر به کُما رفته و در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری هستند.

وی با بیان اینکه از بین این افراد ۶ نفر نیز به دلیل از کار افتادن کلیه، دیالیزی شدند، تصریح کرد: بر اثر این عوارض، ممکن است تعدادی از این افراد درصدی از بینایی خود را از دست بدهند یا بطور کلی، نابینا شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: همچنین ممکن است برخی از افراد مصرف کننده مشروبات الکلی دست‌ساز دچار خونریزی گوارشی شوند و نیاز به جراحی یا درمان های طولانی مدت پیدا کنند.

وی توضیح داد: تولید و مصرف مشروبات الکلی در کشورمان غیر شرعی و غیر قانونی است اما برخی سودجویان اقدام به تولید مشروبات الکلی دست‌ساز می کنند و مردم باید بدانند که این مواد چه عوارض و تبعات شدیدی برای انسان دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به تداوم روند کاهشی آمار کرونا در استان، گفت: بر اساس آمار مربوط به ۲۹ اردیبهشت جاری، در این روز تعداد آزمایش‌های مثبت کووید-۱۹ صفر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر شهرستان های استان اصفهان در زمان حاضر بر اساس نقشه کرونایی در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) و آبی (عادی) بسر می برند، افزود: شهرستان اصفهان نیز در وضعیت آبی است.

به گفته وی در شرایطی که شهری در وضعیت آبی قرار داشته باشد استفاده از ماسک در اماکن تجمعی که تهویه هوا در آن وجود دارد و فاصله افراد بیشتر از یک متر است، نیازی نیست.

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha