۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85115932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ ولادت در اردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85115932
نرخ ولادت در اردستان  پایین‌تر از میانگین کشوری است

کاشان _ ایرنا _ مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه نرخ ولادت در این شهرستان پایین‌تر از میانگین کشوری است گفت: نرخ خام ولادت در اردستان به ازای هر یک هزار نفر ۱۰ تولد و در کشور ۱۳.۹ تولد است.

حسن ذبیحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۴۲۶ ولادت در اردستان ثبت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۲ نفر افزایش داشته، بیشترین میزان موالید مربوط به مادران ۲۸ تا ۳۰ سال با ثبت ۵۰ موالید در این گروه سنی است.

وی اظهار کرد: آمار ازدواج در سال ۱۳۹۰ در اردستان ۵۷۰ واقعه بوده که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۱۵۰ واقعه کاهش یافته و به دنبال آن کاهش موالید را به همراه داشته، در شرایط کنونی جمعیت شهرستان رو به پیری می رود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: تعداد پسران مجرد ۱۸ تا ۴۵ سال شهرستان چهار هزار و ۴۸۳ نفر و دختران مجرد این رده سنی ۲ هزار و ۲۱ نفر است که اگر این تعداد ازدواج کنند، نقش مهمی در فرزند آوری خواهند داشت.
ذبیحی در خصوص سقط جنین در اردستان گفت: براساس آمار ثبت شده در سامانه سیب، سقط جنین‌ رسمی بیش از ۲ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که‌ به دلایل مختلف انجام شده، آمار سقط غیر قانونی را نداریم، بسته های خدمتی آموزشی برای پیشگیری از سقط جنین تهیه شده است.
وی اظهار کرد: برای کاهش عمل سزارین، کلاس های آموزشی در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد برگزار شده و تلاش می شود با بالابردن اعتماد به نفس مادران، ترس از زایمان طبیعی را کاهش دهیم.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال‌ اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha