۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸
کد خبر: 85115772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ظرفیت‌های صادرات گل خمین در دستور کار است

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸
کد خبر: 85115772
شناسایی ظرفیت‌های صادرات گل خمین در دستور کار است

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی ظرفیت‌های صادرات گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده این شهرستان در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا نظری» عصر جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره گل و گلاب شهابیه افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی خمین ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه محصولات گلخانه‌ای و شاخه بریده و تولید گل‌های آپارتمانی باید شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد خمین بر پایه کشاورزی است، اظهار داشت: در روز جاری با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نشست با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان برگزار شد و این نمایندگان از این نشست رضایت داشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ادامه داد: در این نشست تولیدکنندگان بدون واسطه مشکلات خود را با مقام عالی وزارت جهادکشاورزی مطرح کردند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید از مراکز گلخانه‌ای و شهرک گل و گیاه و ایستگاه تحقیقات لوبیا از دیگر برنامه‌های حضور سرپرست وزارت جهادکشاورزی در خمین بود و امید است با حمایت‌های این وزارتخانه بخش کشاورزی خمین توسعه پیدا کند.

نظری افزود: تولید گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده می‌تواند برای بهره‌برداران ارزش افزوده ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه زمینه اقدامات بیشتر در این زمینه در خمین فراهم است، ادامه داد: برای صادرات این محصول به بازارهای هدف در دستور کار است تا حاصل دسترنج تولیدکنندگان به خودشان برگردد.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: حضور سرپرست وزارت جهادکشاورزی از ساعات ابتدایی صبح امروز در شهرستان های جنوبی استان مرکزی و برگزار نشست‌های متعدد با فعالان عرصه کشاورزی و بازدید از واحدهای تولیدی و گلخانه‌ای نشان می‌دهد دولت انقلابی آیت الله رییسی بدون توقف و تعطیلی است.

«فرزاد مخلص الائمه » اظهار داشت: جمهوری اسلامی پر از فرصتهای بی نظیری است که به این سرزمین عطا شده است و نام سرزمین آفتاب مرتبط با مولود این استان و آفتاب ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی گفت: استان مرکزی ظرفیتهای فراوانی دارد و برای معرفی این ظرفیت‌ها در حوزه‌های صنعت و کشاورزی و اقتصادی در دوره جدید مدیریت کشور هفته‌های فرهنگی برای همگرایی‌های صنعتی برگزار می‌شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: پارسال اولین جشنواره ملی انار در ساوه و جشنواره توتیا هفته گذشته در شازند برگزار شد و در این هفته دمین جشنواره گل و گلاب در حال برگزاری است.

مخلص الائمه افزود: استان مرکزی در خمین و محلات ظرفیت گسترده گل و گیاه را دارد و رتبه دوم کشور در تولید گل شاخه بریده و گلدانی از آنِ این شهرستان‌ها است.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره گل و گلاب شهابیه گفت: مجموعه دهیاری‌ها در استان و کشور زحمتکش‌ترین بخش کشور هستند که خدمات را به بهترین قشر جامعه ارائه می‌دهند و برگزاری این جشنواره‌ها زمینه معرفی مناطق مختلف روستایی را فراهم می‌کند.

دومین جشنواره گل و گلابشهابیه در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در روستای شهابیه از توابع خمین برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha