آزادی خرمشهر پایانی بر توهم دشمنان برای نابودی و اشغال ایران اسلامی بود

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: آزادی خرمشهر پایان توهم دشمنانی بود که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی دل بسته بودند و در واقع این واقعه مهم ضربه بزرگی را به دشمن بعثی وارد ساخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: رژیم صدام پس از تحمل شکست در جریان آزرادسازی خرمشهر توسط رزمندگان کشورمان، در تمام طول جبهه‌های نبرد دچار انفعال شد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرد.

وی اظهار کرد: آزادی خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود بلکه این پیروزی آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن در جبهه‌های نبرد بود.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تبیین منطق مقاومت در۱۴ خرداد سال ۹۸، پنج نکته مهم را یادآور شدند که یکی از آن ها عبارت است «مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرفی در مقابل تهدید و زورگویی است.» ‌

وی دیگر نکات را شامل «مقاومت برخلاف تسلیم، موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود. مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌ سازش و تسلیم، از هزینه‌ی مقاومت به مراتب بیشتر است. وعده‌ی الهی در قرآن این است که طرفداران حق، ممکن است قربانی بدهند اما پیروز نهایی‌اند و مقاومت یک امر ممکن است درست نقطه‌ مقابل فکرِ غلط کسانی‌ که میگویند مقاومت فایده‌ای ندارد.»

خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به نقطه عطف در صنعت دریایی ایران گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش یک نقطه عطف برای صنعت دریایی کشور محسوب می‌شود، ایده ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از فرمان رهبر انقلاب، مبنی بر لزوم انجام دریانوردی‌های طولانی‌مدت ناشی می‌شود.

حجت الاسلام صالحی گفت: در مسیر رسیدن به اهداف بلند و فتح قله باید خطرات را پذیرفت و از آن نهراسید، ایران قوی در همه ابعاد با تکیه با علم بومی و صنایع بومی و خودی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر شدنی استد که ناوشکن دنا نماد تحقق این نگاه است علم بومی و صنعت بومی.

او اضافه کرد:با ناوشکن دنا، پیام‌های راهبردی ایران به جهان خصوصا دشمن ارسال شد و آنان فهمیدند، ایران در وعده‌ها صادق و ثابت قدم و استوار است و مواضع به حق خود عقت نخواهد نشست. محوریت مسیر ایران-عراق- سوریه در بلندپروازی مدیترانه‌ای اتصال ترانزیتی ایران به عراق - سوریه و مدیترانه بخشی از کریدور شرق - غرب است که کشورهای چین- غرب آسیا - مدیترانه و اروپا را دربر می‌گیرد و در این میان ایران حلقه اتصال شرق به غرب محسوب می‌شود و با اتصال خطوط راه‌آهن به استان لاذقیه و طرطوس در غرب سوریه، تجارت شرق به غرب نیز رونق خواهد گرفت.

امام جمعه قصرشیرین همچنین با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ پنج روزه گفت:رژیم صهیونیستی تلاش دارد با فضاسازی‌های رسانه‌ای، خود را پیروز جنگ پنج روزه اخیر نشان دهد، در حالی که اوضاع و احوال داخلی فلسطین اشغالی خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

او اظهار کرد: از سرگیری تظاهرات و تجمعات شبانه بر علیه نتانیاهو دلیل این ادعاست که او حتی در تحقق هدف کوتاه مدت خود که ایجاد اتفاق ملی در برابر حملات فلسطینی‌ها بود توفیق نداشته است.

حجت الاسلام صالحی گفت: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی افکار عمومی منطقه را علیه این رژیم آرایش مجدد داده و عملاً فرایند خیانت برخی رژیم‌های عربی را با چالش‌ها سختی روبرو می‌سازد و امنیت شهروندان صهیونیستی در سفر به این کشورها را به طور جدی تهدید می‌کند.

خطیب جمعه قصرشیرین افزود:جامعه فلسطین بیش از ۱۰۵ سال است که تحت اشغال و آوارگی زندگی می‌کند اما این جامعه رشید هنوز در راستای آرمان آزادسازی وطن از ایثار و بذل جان دریغ ندارد و نسل جدید مقاومت و قیام مسلحانه در کرانه باختری نشان می‌دهد که بسیار باورمندتر و فداکارتر از نسل‌های پیشین خود است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه گفت: باید حضرت معصومه(س) را به عنوان الگو و اسوه بدانیم،عالمه بودن و همراهی ایشان با امام زمان خود، از نکات ارزنده شخصیتی ایشان است که نه تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو می‌سازد، بلکه مردان نیز در ولایت‌مداری باید از ایشان الگوبرداری کنند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: از ویژگی‌های شاخص حضرت معصومه (س)عالمه، عاقله، عارفه ، بصیره ، مجاهده بود که ویژگی بارز دیگر این بانوی بزرگوار، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایشان بوده است که نور اندیشه و نام الگوهای برتری مثل حضرت فاطمه معصومه (ع) ذیل نور عالم‌گیر حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س)، انحرافات اصلی جامعه انسانی را برطرف و پیام او را به همه جهانیان ارائه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha