بازگشت ناو گروه ۸۶ ارتش دستاوردی تاریخی برای ملت قهرمان ایران است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به بازگشت ناو گروه ۸۶ (نداجا) از طولانی‌ترین ماموریت دریانوردی تاریخ ایران با عبور از آب‌های پنج قاره جهان، حضور این ناوگروه به آب‌های سرزمینی را رویدادی تاریخی، نقطه عطف دریانوردی ارتش جمهوری اسلامی و دستاوردی تاریخی برای ملت قهرمان ایران دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: ۷۰ هزار کیلومتر دریانوردی گروه‌های نظامی ایرانی‌ها در تاریخ ایران بی‌سابقه است، لذا بی‌دلیل نیست که وزیر خارجه روسیه این تعبیر جالب را که«کاری که شما کردید از یک کشور ابرقدرت برمی‌آید، به کار برده است درحالی که خیلی از کشورها این اقتدار را ندارند که حضور مقتدارانه خود را در آبهای جهان تثبیت کنند.

وی ادامه داد: رهبر دوراندیش و حکیم انقلاب اسلامی در جایی با بیان اینکه انگلیسی‌ها دریا را وسیله سیطره خود در دنیا قرار دادند، گفت: ایشان نیروی دریایی ارتش و سپاه را به عنوان نیروی راهبردی معرفی کردند تا اقتدار این نیروها را به دنیا نشان دهند.

امام‌ جمعه بندرعباس تصریح کرد: دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در تبیین این ایده و لزوم انجام دریانوردی طولانی مدت در آب‌های بین‌المللی دنیا را تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا به عنوان ایده‌پرداز اصلی این رویداد تاریخی از سوی فرماندهان ارتش دانسته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده یادآور شد: با عملیاتی شدن ایده این تفکر امروز دستاورهای آن را با بازگشت ناو گروه ۸۶ (نداجا) از طولانی‌ترین ماموریت دریانوردی تاریخ ایران با عبور از آب‌های پنج قاره جهان می‌بینیم و باید به ارتش و نیروهای نظامی‌مان ببالیم که گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب از اقتدار جمهوری اسلامی در آب‌های راهبردی دنیا دفاع می‌کنند.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که از ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده است، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده و در حال ادامه مسیر به سمت بندرعباس برای پهلوگیری است.

فتح خرمشهر پایان توهم صدام در فتح تهران بود

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت حضرت معصومه(ع) و روز دختر، این روز را بهانه‌ای برای الگوپذیری دختران جوان ایرانی از آن بانوی پاکدامن و عالمه دانست.

وی با اشاره به سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر، این روز را پایان توهم صدام در فتح تهران عنوان کرد و ادامه داد: فتح خرمشهر، عقب‌نشینی از خرمشهر تا بغداد بود و بعد از آن معادله جنگ عوض شد و مسیر مقاومت کم‌هزینه در مقابل سازش پرهزینه را نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده روز فتح خرمشهر روز مقاومت ملت ایران است که هزینه‌های زیادی برای آن دادیم؛ جوانان زیادی شهید شدند اما در مقابل منطق سازش مؤثر بود و امروز برای ما آموزندگی دارد.

خانواده‌ها به فرزندانشان اجازه تحصیل در حوزه‌های علمیه بدهند

امام جمعه بندرعباس افزود: امروز ما می‌دانیم که اگر مقاومت کنیم هزینه‌های کمتری متحمل شده اما اگر فقط به دنبال سازش باشیم، دستاوردهای فتح خرمشهرهایمان را به مرور از دست خواهیم داد.

وی همچنین به روز تجلیل از امامزادگان به عنوان پناهگاه و ملجأ مردم اشاره کرد و بیان کرد: امامزادگان در کشور قطب‌های فرهنگی، چراغ‌های فروزان و وسیله تقرب مردم به اهل بیت علیهم السلام هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در پایان خطبه‌ها با اشاره آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه از خانواده‌ها خواست به دور از غوغاهای سیاسی به فرزندانشان اجازه تحصیل در مدارس حوزه‌های علمیه استان بدهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha