۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85115518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج رشته تیراندازی شبه‌شکار (تری‌دی) منجر به حفظ حیات وحش می‌شود

سبزوار- ایرنا- رییس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیراندازی باکمان گفت: ترویج و توسعه رشته ورزشی شبه‌شکار (تری‌دی) زمینه جلوگیری از شکار بی‌رویه گونه‌های جانوری و پرندگان و حفاظت از حیات وحش را فراهم می‌کند.

کاظم قبادی روز جمعه در حاشیه برگزاری نخستین مرحله مسابقات تری دی( شبه شکار ) تیراندازی با کمان قهرمانی کشور در سبزوار، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رشته ورزشی در واقع به منظور حفاظت از محیط زیست ابداع شده است.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده ۹۰ درصد شکارچیان برای هیجانات شکار مبادرت به این کار می کنند لذا با توسعه رشته تری دی و تخلیه هیجانات ناشی از شکار، زمینه مراقبت بیشتر از حیات وحش فراهم می شود.

ترویج رشته شبه‌شکار (تری‌دی) منجر به حفظ حیات وحش می‌شود

رییس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: کشورهای مختلف رقابت های قاره ای و جهانی تری دی را زیر نظر فدراسیون تیراندازی با کمان برگزار می کنند.

قبادی افزود: نخستین مرحله مسابقات تری دی تیراندازی با کمان قهرمانی کشور به منظور رتبه‌بندی افراد با حضور ۴۰ کماندار از ۱۲ استان کشور و در رده‌های سنی مختلف مرد و زن و به صورت آزاد به میزبانی سبزوار در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، ورزش تری دی (شبه شکار) تیراندازی با کمان ورزشی است که شرکت کنندگان مجسمه ها و ماکت های حیوانات تعبیه شده در نقاط جنگلی را هدف قرار می دهند و در پایان کسانی که تیر خود را نزدیک تر به مجسمه زده باشند، امتیاز بیشتری می گیرند.

در این مسابقه اصابت تیر به نقاط حساس حیوان نظیر ریه و قلب بیشترین امتیاز را دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha