توافق تهران-ریاض نقشه دشمنان را خنثی کرد/ اسرائیل اهرم چپاول ثروتهای منطقه + فیلم

بیروت- ایرنا- وزیر فرهنگ لبنان در پاسخ به ایرنا، رژیم صهیونیستی را اهرم قدرت های استکباری و استعماری برای چپاول ثروت های منطقه دانست و گفت که توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان نقشه این قدرتها و اهرم های آنها برای درگیر کردن کشورهای منطقه با یکدیگر را خنثی کرد.

«محمد وسام عدنان المرتضی» وزیر فرهنگ لبنان در قالب سلسله جلسات «نخستین هم اندیشی تحولات غرب آسیا» در بیروت، در پاسخ به سوال خبرنگار بین الملل ایرنا درباره تاثیر توافق ایران و عربستان بر معادلات منطقه، نگاهی تاریخی به تحولات منطقه و ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) داشت و گفت: سوال اساسی این است که علت واقعی ایجاد رژیم موسوم به "اسرائیل" در این منطقه چیست و کشورهای استکباری و استعماری با کاشتن این رژیم در منطقه توقع داشتند که این رژیم چه نقشی برای آنها ایفا کند.

وزیر فرهنگ لبنان نبرد کنونی در منطقه را نبرد بین نیروهای خیر و نیروهای شر توصیف و تاکید کرد که به یاری خداوند ما به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

وی افزود: من با اعتقاد و یقین کامل می گویم که رژیم موسوم به "اسرائیل" به طور مصنوعی و عمدی کاشته شد تا مهمترین ابزار کشورهای استکباری برای تسلط بر منطقه باشند تا اینکه ثروت ها و منابع این کشورها را به یغما ببرند.

المرتضی گفت: اگر بخواهیم ببنیم که رژیم اسرائیل از بدو ایجاد خود تاکنون چه نقش هایی ایفا کرده است، با من اتفاق نظر خواهید داشت که این رژیم ایجاد شد تا ابزار کشورهای استعماری و استکباری برای سلطه بر منطقه جهت چپاول منابع آن باشد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی افزود: امام خمینی (ره) با اخلاص و دیدگاه روشن و مخلصانه خویش درک کردند که نقش ایشان این است که یک جمهوری را بنیان بگذارند که از همه مولفه ای عزت، استقلال و ثبات برخوردار باشد.

به گفته وزیر فرهنگ لبنان، امام خمینی (رض) همچنین درک کردند که کشوری به نام ایران با این توانمندیها، امکانات، جغرافیا و تاریخ را قدرت های سلطه گر برنمی تابند و به حال خود رها نمی کنند تا آنطور که می خواهد در مسیر استقلال و ثبات خویش گام بردارد و آنها در این مسیر سنگ اندازی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما به عنوان کشورها و ملت های این منطقه باید درک کنیم که باید با ثروت ها، امکانات و توانمندیهای خود در میسر آزادی و آزادگی گام برداریم و برای بهره برداری از این ثروت ها و تعیین سرنوشت خویش آزاده و آزادانه عمل کنیم و بدنبال رشد و توسعه واقعی در کشورهای خود و برای ملت های خود باشیم.

المرتضی افزود: این مسئله را هم باید درک کنیم که به محض برنامه ریزی و گام برداشتن در این مسیر، قدرت های سلطه گرِ ریشه دوانده در منطقه و اهرم آنها یعنی اسرائیل ما را به حال خود رها نکرده و تلاش خواهند کرد که اجازه ندهند که ما از زیر سلطه آنها خارج شویم؛ بدون اینکه تاوان استقلال طلبی خود را ندهیم.

وی تصریح کرد: لذا هدف نخست امام خمینی (ره) شکل دهی به یک هویت جمعی در جامعه ایران و ایجاد انسجام و وحدت در درون آن بود؛ درحالی که قدرتهای شرور و اهرم های آنها بدنبال ایجاد تفرقه افکنی بودند.

توافق تهران-ریاض نقشه دشمنان را خنثی کرد/ اسرائیل اهرم چپاول ثروتهای منطقه + فیلم


وزیر فرهنگ لبنان افزود: امام خمینی (ره) آمدند که وحدت، استقلال، ثبات و رهایی ایران از زیر سلطه بیگانگان و کشورهای استعمار را تحقق بخشند.

وی با اشاره به مانع تراشی و سنگ اندازی کشورهای استکباری و استعماری در مسیر حرکتی ایران گفت: چون ایران به دنبال وحدت، توسعه و استقلال است و در این مسیر گام برمی دارد، پس حتما (استعمارگران) با این کشور مقابله می کنند و اسرائیل به عنوان ابزار دست استعمار گران می خواهد با ایران مقابله کند.

المرتضی در اشاره به کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی گفت: وقتی خوب بفهمیم که اسرائیل و حامیان پشت پرده اش از ما چه چیزی می خواهند، پس باید عکس آن را عمل کنیم.

وی با طرح پرسشی گفت: اسرائیل از من به عنوان یک ایرانی یا یک عربستانی چه می خواهد؟ حتما خیر و خوبی ما را نمی خواهد. این رژیم می خواهد که عربستانی و ایرانی در کشمکش و درگیری بی نهایت، یکدیگر را دچار فرسایش کنند.

توافق تهران-ریاض نقشه دشمنان را خنثی کرد/ اسرائیل اهرم چپاول ثروتهای منطقه + فیلم



وزیر فرهنگ لبنان در اشاره به توافق ایران و عربستان و از سرگیری روابط بین دو طرف گفت: درست است که این مسئله مدتی دیر اتفاق افتاده است اما هر دو طرف به این نتیجه رسیده اند که نقاط اشتراک و مشترکات آنها بسیار بیشتر از نقاط افتراق و اختلافات آنها است.

وی گفت: قدرت های استکباری و اهرام های آنها می خواهند که هریک از ما توان دیگری را دچار فرسایش کنیم. ما می توانیم به تفاهم برسیم و در هر آنچه خیر و خوبی برای مردم ایران و عربستان و همه منطقه است، همکاری کنیم و به تکامل برسیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha