۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85115484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه تربت‌حیدریه نسبت به خطر کاهش جمعیت هشدار داد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85115484
امام جمعه تربت‌حیدریه نسبت به خطر کاهش جمعیت هشدار داد

تربت‌حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت‌حیدریه در استان خراسان رضوی نسبت به خطر کاهش فرزندآوری و جمعیت کشور به طور عام و در این شهرستان به طور خاص هشدار داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تربت حیدریه از خطر کاهش جوانی و جمعیت به عنوان یک ابربحران یاد کرد و افزود: اگر امروز مردم وارد میدان نشوند و دولتمردان نیز پیگیر موضوع مسکن و اشتغال نسل جدید نباشند موضوع جمعیت در آینده نزدیک به یک مقوله امنیتی تبدیل خواهد شد.

خطیب جمعه تربت حیدریه همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز سوم خرداد و آزادی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر اسم رمز تمام پیروزی‌هاست؛ آن زمان دشمن را نه خوار و کوچک و نه بزرگش کردیم و امروز نیز باید اینگونه باشیم.

معلمی اظهار کرد: آن دوران به سرزمین و خانه‌های ما تجاوز شد و مردم برای دفاع از تمامیت ارضی و نوامیس کشور با دستان خالی اما پر اراده در مقابل ماشین جنگی دشمن مقاومت کرده و آنها را از خاک خود بیرون راندند.
وی افزود: این تجاوز به اشکال دیگر هنوز ادامه دارد و امروز دشمن با کمک شبکه‌های اجتماعی فرزندان ما را نشانه گرفته‌ است که باید با شیوه‌ متفاوت برخورد کرد.

گفتنی است پیش از این فرماندار تربت حیدریه نیز نسبت به کاهش رشد جمعیت در این شهرستان هشدار داده بود.

همچنین ابتدای امسال رییس تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌‎حیدریه که شهرستانهای زاوه و رشتخوار را نیز تحت پوشش دارد گفته بود: تعداد بیمه‌شدگان تبعی (خانواده) تحت پوشش سال گذشته این منطقه ۷۸ هزار و ۹۶۳ نفر بود که این رقم نسبت به سال ماقبل آن به دلیل کاهش فرزندآوری ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

تربت حیدریه از جمله شهرستانهای مهم و بزرگ خراسان رضوی است که جمعیت جوان آن تا چند سال پیش با درصد قابل ملاحظه جوانتر از سایر شهرستانهای استان بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha