۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85115287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصر: امیدواریم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به حل بحران این کشور کمک کند

تهران-ایرنا- احمد ابوزید سخنگوی ریاست جمهوری مصر پنجشنبه شب گفت: پیش بینی ما این است که بازگشت دولت دمشق به اتحادیه عرب به پیشبرد راه حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه کمک کند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های مصری، ابوزید همچنین گفت که موضوع فلسطین از مهمترین محورهای سخنرانی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در نشست سران اتحادیه عرب در جده عربستان خواهد بود.

وی افزود که سودان نیز از دیگر مسائلی است که در اولویت مصر در نشست اتحادیه عرب در جده قرار دارد.

پس از ۱۲ سال، این نخستین نشست اتحادیه عرب آن هم در عربستان است که سوریه در رأس یک هیأت بلندپایه به ریاست بشار اسد رئیس جمهوری این کشور حضور می یابد.

رییس جمهوری سوریه که از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت شده بود، روز پنجشنبه وارد جده شد و مورد استقبال مقامات دولت ریاض قرار گرفت.

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب بعد از ظهر چهارشنبه با حضور وزیر خارجه سوریه در جده آغاز شد.

انتظار می‌رود ورود سران کشورهای عربی به عربستان جهت شرکت در سی و دومین اجلاس سران اتحادیه عرب از روز پنجشنبه آغاز و اجلاس سران کشورهای عربی امروز جمعه در فضای مثبت ناشی از بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال غیبت، برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha