۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85115284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوشهر ظرفیتی برای تبدیل به قطب تالیف حوزه کودک و نوجوان در جهان اسلام است

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: این استان به واسطه برخورداری از شرایط خاص هنری و تمدنی با برنامه ریزی دانش بنیان، ایجاد کارگاه های نویسندگی و مطالعات پیرامون آموزه‌های رضوی می‌تواند به عنوان قطب تالیف کتاب کودک و نوجوان در جهان اسلامی مطرح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پنجشنبه‌شب در اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی داستان و کودک رضوی در بوشهر اظهار کرد: باید روی کودکان و نوجوان مولف برنامه‌ریزی لازم انجام شود چرا که خدمتی راهبردی و استراتژیک برای آینده اسلام و ایران هستند.

وی بیان کرد: کودک، نوجوان و جوان ثروت حقیقی مملکت هستند که در قالب معماری فرهنگ و هنر و معرفت آیینی اسلامی رضوی باید به سمت پیشرفت و تعالی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با برگزاری جشنواره ملی کودک و نوجوان کاری بزرگ انجام داده که انتظار است در سالیان آینده نیز تداوم داشته باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: انتظار داریم این جشنواره با ارائه آموزه‌های کارگاهی، رشد محتوایی آثار و چاپ آن در فضای ملی و ترجمه آن برای فضای فراملی و بین المللی منجر به بین المللی شدن جشنواره داستان کودک و نوجوان رضوی با حضور کودکان جهان اسلام شود.

وی افزود: جای خوشحالی دارد که ۲۱۴ اثر از ۷۳۶ اثر ارسالی به چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی از استان ولایت مدار و دارالحماسه بوشهر است و این برای مردم جای افتخار است که این همه نویسنده در سنین دست به قلم دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اعلام کرد از طرف مقام معظم رهبری به هر کدام از هشت نفر برگزیده جشنواره و همچنین هشت نفر دیگر هر کدام ۲۰ میلیون ریال اهدا و همچنین دیدار این ۱۶ نفر با رهبر انقلاب محقق می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha