۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۵۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85115183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره ملی داستان رضوی رویدادی برای مقابله با فرهنگ ابتذال غربی است

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: جشنواره‌های فاخری مانند داستان نویسی کودک و نوجوان رضوی رویدادی ارزشمند برای مقابله با رویکرد فرهنگ ابتذال غربی است که به ترویج فساد و ابتذال در جامعه بشری متمرکز شده و می کوشد همه سنین را متاثر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده پنجشنبه شب در چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و جوان در بوشهر اظهار کرد: این رویکرد نامطلوب فرهنگی همواره بدون هیچ مانعی در دهه‌های گذشته در سطح جوامع به تاخت و تاز پرداخته و همچنان به پیش می‌رود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مبانی دینی تنها مرجعی است که در مقابل رویکرد فرهنگی ابتذال قد علم کرده و با صلابت ایستاده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: غرب همواره در پی ابتذال فرهنگی و انقلاب اسلامی در پی حاکمیت احکام الهی است که نتیجه این تقابل بدون تردید پیروزی جبهه حق و شکست باطل است.

وی یادآور شد: در این راستا چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در پی توسعه فرهنگ رضوی و ترویج اندیشه امامت و معارف امام رضا (ع) بوده و جشنواره در این روزها حال و هوای بوشهر را امام رضایی کرده است.

محمدی زاده افزود: این جشنواره مردان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را در آینده پرورش خواهد داد تا بشریت را از ابتذال فرهنگی و فرهنگ ابتذال جامعه غربی برهاند.

جشنواره ملی داستان رضوی رویدادی برای مقابله با فرهنگ ابتذال غربی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم در این جشنواره گفت: همان طور که همگان نسبت به عرصه فرهنگ شناخت دارند جایگاه داستان پله آغازین هر کار فرهنگی و منجر به ورود به سایر هنرها مانند شعر و تئاتر است.

عبدالرحیم افروغ اظهار کرد: وقتی دست از داستان پر باشد و واژه‌ها با دقت برای قشر کودک و نوجوان طرح و بیان شود بدون تردید فردای آن روز می‌توان به سمت شعر، موسیقی و تئاتر حرکت کرد.

وی بیان کرد: داستان زیربنای تحقق دیگر عرصه‌های فرهنگی بوده و استان بوشهر امسال مفتخر است تا جشنواره ملی داستان نویسی کودک و نوجوان رضوی را میزبانی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: همان طور که چند روز قبل امام جامعه رهبر فرزانه انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب بر مقوله داستان کودک و نوجوان تاکید ویژه کردند این جشنواره نقطه مطلوبی برای شکل گیری این رویکرد است.

افروغ ادامه داد: برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی کار سختی بود و هیچگاه تصور ارسال ۷۳۶ اثر به دبیرخانه جشنواره نداشتیم.

وی یادآور شد: این جشنواره ملی منجر به فراگیری ملی شد تا جایی که بیش از ۳۰ استان در جشنواره شرکت کردند بدون تردید با چنین تاثیری می‌توان با اعتماد به نفس بیشتری برای فرداهای حوزه کودک و نوجوان گام برداریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha