۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبر: 85114922
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیگیری ایده کریدور بزرگ غلات از مسیر ایران در اجلاس کازان + فیلم

مسکو- ایرنا- معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بهره‌گیری از ظرفیت کریدور شمال - جنوب می‌تواند فرصتی برای شکل‌گیری کریدور بزرگ انتقال غلات از مسیر ایران باشد.

به گزارش ایرنا، علیرضا پیمان پاک پنجشنبه در سخنانی در کارگروه تخصصی شمال- جنوب در چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه - جهان اسلام در کازان افزود: ظرفیت انتقال و فرآوری غلات در مسیر این کریدور وجود دارد که می تواند در تامین نیازهای مردم بسیاری از مناطق جهان از جمله مناطق همجوار اقیانوس هند، خلیج فارس و آفریقا نقش ایفا کند.

وی که سرپرستی بخش دولتی ایران در اجلاس کازان را نیز برعهده دارد، با ابراز خرسندی از همکاری مشترک ایران و روسیه در ساخت 162 کیلومتر خط آهن رشت - آستارا با حضور فیزیکی و مجازی روسای جمهور دو کشور طی روزهای اخیر، ساخت این مسیر ریلی را تکمیل کننده کریدور شمال - جنوب از سن پترزبورگ تا بندرعباس دانست.
رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: فعال‌سازی این کریدور و بهره‌برداری از آن برای انتقال غلات، تحریم‌ها علیه ایران و روسیه را نیز خنثی می‌کند.
معاون وزیر صمت با دعوت از شرکت‌های روسیه و دیگر کشورها برای سرمایه گذاری در طرحهای توسعه ای کریدور شمال- جنوب، تقویت بنادر جنوبی روسیه برای بهره‌برداری کامل از ظرفیت کریدور شمال - جنوب در بخش دریایی را خواستار شد.

پیگیری ایده کریدور بزرگ غلات از مسیر ایران در اجلاس کازان + فیلم

چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام در حالی روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه آغاز به کار کرد که دو هیات از بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha