معاون رییس جمهور: توسعه شرکت فروسیلیس در سمنان منوط به آلاینده نبودن است

سمنان - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح توسعه شرکت فروسیلیس در سمنان در صورت ایجاد مشکلات زیست‌محیطی از سوی این سازمان مجوز نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در نشست با جمعی از مطالبه‌گران سمنان در سالن اجتماعات اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: سمنان آلایندگی گرد و غبار دارد و آلایندگی صنعتی آزاردهنده ندارد، اما باید اهتمام بر استقرار صنایع پاک باشد تا در آینده نیز مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت فروسلیس ایران واقع در شهرک صنعتی سمنان سالانه ۲۵ هزارتن فروآلیاژ تولید می‌کند که ماده اولیه صنایع فولاد کشور محسوب می شود و کشورهای اروپایی مانند فرانسه، و ترکیه، ارمنستان و آذربایجان، مقصد صادراتی این واحد تولیدی هستند و برخی دوست‌داران محیط زیست نسبت به آلایندگی این شرکت دغدغه‌ دارند و خواستار ممانعت از صدور مجوز خط توسعه برای فعالیت این شرکت تولیدی هستند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه در هر استان باید براساس آمایش سرزمین و طبق قانون باشد و گزارش ارزیابی محیط‌زیست تعیین کننده اجازه صدور خط توسعه شرکت فروسلیس ایران در شهرک صنعتی سمنان خواهد بود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در اهمیت حفاظت از محیط زیست و اینکه محیط زیست باید مساله درجه یک کشور باشد، تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست دغدغه آحاد جامعه باشد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: چرا محیط زیست باید تاوان دهد، چرا برخی زیرساخت‌ها که چالش محیط زیست هستند برچیده نمی‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یکروزه، علاوه بر دیدار با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، دیدار چهره به چهره با مسوولان و فعالان محیط زیست استان، بازدید از پاسگاه جنگل ابر شاهرود در شرق استان سمنان را در برنامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha