۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85114795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تشویق "خانواده های باشکوه" اولویت دانشگاه علوم پزشکی البرز برای رشد جمعیت

کرج - ایرنا - مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: تشویق به ازدواج در سن مناسب و زادآوری بالای سه فرزند در قالب خانواده های باشکوه اولویت مهم این دانشگاه در سال جاری است.

دکتر زهرا دادشی روز پنجشنبه در حاشیه همایش جوانی جمعیت و زادآوری که از سوی مرکز بهداشت شرق کرج در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: امروزه زوج های زیر ۳۵ سال که دارای سه فرزند به بالا هستند به عنوان خانواده های باشکوه شناخته می شوند.

وی افزود: برهمین اساس دانشگاه علوم پزشکی البرز در مناسبت های مختلف به ویژه هفته جمعیت و جوانی از این گونه زوج ها تجلیل می کند.

دادشی به موضوع صیانت از نوزادان، کودکان و مادران در البرز پرداخت و گفت: طبق بررسی ها اکنون میزان مرگ و میر نوزادان در البرز ۶.۰۱ درصد است که رقم کشوری آن ۸.۳۲ درصد می باشد.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میر کودکان زیر یکسال در البرز ۸.۸۱ درصد است که شاخص کشوری آن ۱۱.۵ درصد ثبت شده است ضمن آنکه مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در البرز ۱۱.۰۱ درصد و رقم کشوری آن ۱۴.۶ درصد است.

مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: سال ۱۴۰۰ تعداد موالید استان البرز ۲۴ هزار و ۸۲۳ نوازاد بود که در سال ۱۴۰۱ این رقم ۲۳ هزار و ۱۶۱ نوزاد ثبت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان ولادت نوزادان در کشور و استان البرز کاهش داشت ، تاکید کرد: برهمین اساس برنامه های آموزشی برای تشویق به زادآوری بالا در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار دارد.

دادشی تاکید کرد: اکنون ۷۳ ماده قانونی در خصوص جوانی جمعیت در کشور داریم که ۴۳ ماده قانونی آن به طور مستقیم و غیر مستقیم به وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی برمی گردد.

وی با اشاره به برگزاری چند همایش با موضوع جوانی، جمعیت و زاد آوری به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت در استان البرز گفت: پیشگیری از سقط جنین ، تشویق به زادآوری بالا و ازدواج در سن مناسب از مهمترین برنامه های آموزشی در این استان است .

مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: امسال برنامه های آموزشی با محوریت جوانی جمعیت و صیانت از نوجوانان ، جوانان و زادآوری به عنوان اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار دارد.

استان البرز سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha