ارائه بسته‌های تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده استان تهران

شهرری - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بسته ۱۹ بندی تشویقی شهرسازانه در تهران توسط شهرداری تهران و سازمان نوسازی اجرایی شده اما در ۴۸ شهر استان منتظر نگاه مدبرانه شهرداران است.

به گزارش ایرنا از خبر روز پنجشنبه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران؛ حسین جنتی از آمادگی این اداره کل برای حمایت از شهرداریها و تصویب محلات بافت فرسوده در کمیسیون ماده پنج استان خبر داد و تعجیل و برنامه ریزی منسجم شهرداران در این خصوص را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران متناسب یا شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی نسبت به اجرای بسته تشویقی اقدام کنند.

این مسئول اظهار داشت: بسته شهرسازانه امکان یک یا ۲ طبقه تراکم، کاربری غیرمسکونی، تسهیلات در حوزه پارکینگ ها و وام ۵۵۰ میلیون تومانی را برای شهروندان محلات هدف بافتهای فرسوده فراهم کرده است که سبب تغییر چهره محلات بافتها خواهد شد، اما لازمه این کار در راستای برخورداری بافتها از تسهیلات مذکور اقدام به موقع شهرداران است.

جنتی تاکید کرد: از اولویت های تولید مسکن، نوسازی بافتهای فرسوده به جهت در اختیار داشتن تمام خدمات زیربنایی و روبنایی به عنوان یکی از بهترین روشهای تولید مسکن است و در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آماده همکاری با شهرداریها و مشارکت با مردم در جهت نوسازی بافتهای فرسوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha