۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبر: 85114562
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تا ۱۰ روز آینده خبری از بارش باران در مازندران نیست

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبر: 85114562
تا ۱۰ روز آینده خبری از بارش باران در مازندران نیست

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان تا ۱۰ روزه آینده را با کم بارشی و هوای گرم پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش بینی کرد که آسمان مازندران در روز جاری پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد که این وضعیت تا فردا جمعه نیز تداوم خواهد داشت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با استقرار سامانه پایدار جوی و گرم تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی نیز از ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری فردا جمعه با چند درجه افزایش به ۲۷ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

همچنین میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز پنجشنبه، فردا جمعه با چند درجه افزایش به ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی وارتفاعات مازندران نیز از ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، فردا جمعه به ۱۹ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت.

هواشناسی پیش بینی کرد که از شامگاه شنبه تا روز دوشنبه هفته آینده با توجه به عبور امواج ناپایدار جوی، در ارتفاعات غرب استان بارش باران را شاهد خواهیم بود و در دیگر مناطق نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران را خواهیم داشت.

با ورود سامانه ناژایدار جوی میانگین دمای هوا در روز شنبه نیز در مقایسه با روز ماقبل آن جمعه در مناطق مرکزی و شرقی با یک تا ۳ درجه کاهش به ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید. همچنین میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز در روز شنبه در مقایسه با روز ماقبل آن جمعه با یک تا ۲ درجه کاهش به ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. دمای هوا در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز در روز شنبه آینده به ۱۷ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

طبق پیش بینی هواشناسی، از شامگاه دوشنبه تا آخرین روز هفته آینده جمعه با جنوبی شدن جریان هوا، آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی از امروز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران از شامنگاه شنبه تا روز یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات نیمه غربی نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما، گاهی با رگبار باران، وزش باد و با احتمال رعد و برق
و در سایر مناطق استان نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از روز دوشنبه هفته آینده تا روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۸.۴ و رینه لاریجان با ۱۷.۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری با موج کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha