۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85114538
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشن‌های زیرسایه خورشید با هدف شور و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود

گرگان_ایرنا_ دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان گلستان گفت: هدف از جشن‌های زیرسایه خورشید ایجاد فضای معنوی، شور و نشاط اجتماعی و بسترسازی برای فرهنگ زیارت از راه دور است.

به گزارش ایرنا، عباس حاجی‌اکبری روز شنبه در نشست خبری افزود: هم اکنون در کانون تخصصی و عمومی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خادمیار در حال ارائه خدمت به مردم استان خصوصا در مناطق محروم و کمتر برخوردار هستند که از این تعداد هزار و ۶۸۶ نفر خادمیار خانم و باقی خادمیار آقا هستند.

وی اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۶۵۰ خادمیار تخصصی و ۲ هزار و ۸۵۰ نفر در کانون‌های عمومی مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به ۱۹ کانون تخصصی بیان کرد: شعر و ادب، بانوان و خانواده، گروه‌های جهادی، زیارت اولی، کارآفرینی و اشتغال، سلامت، قرآنی، ایثار و شهادت، مشاوره و مددکاری، کتاب و کتابخوانی و نوجوانان و جوانان رضوی از جمله کانون‌های فعال تخصصی هستند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان گلستان گفت: در نوروز سال جاری موکب‌های میقات الرضا در پنج نقطه استان در شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، بندرگز و گرگان میزبان مسافران بوده و از بیش از ۲۳ هزار نفر پذیرایی کردند که حدود ۱۵۰ میلیون تومان توسط خادمیاران و خیران برای این مهم هزینه شد.

حاجی اکبری افزود: ۱۰۱ هزار در مساجد و درب منازل افطاردهی شد و همچنین هزار و ۲۶۰ بسته معیشتی ارزاق توزیع شد که یک میلیارد تومان هزینه توسط خادمیاران و خیران برای این مهم تامین شده است.

وی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال ۱۲۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی تا ۱۴ میلیارد تومان به آنها وام اشتغال پرداخت شود.

وی بیان کرد: جشن‌های دهه کرامت با حضور ۱۳ خادم حرم مطهر در سه گروه در استان حضور یافته و پس از حضور در مزار شهدای گمنام، عطرافشانی گلزار، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان جشن‌های زیر سایه خورشید شروع می‌شود.

دبیر جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید استان گلستان گفت:از سال ۱۳۸۷ میزبان خادمان رضوی در استان گلستان بوده و تا نمادهایی همچون پرچم متبرک و خادمان رضوی در استان در این هفته داشته باشیم.

صابرکشیری افزود: ایجاد جشن‌های مردمی برای بسترسازی زیارت از راه دور از سوم تا دهم خرداد ماه خادمان رضوی در استان گلستان حضور یافته و دو کاروان آنها به شرق استان و یک کاروان در مرکز استان خواهند بود.

وی اظهار داشت: بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه زیرسایه خورشید در استان برگزار می‌شود که اهتزاز پرچم در ورودی شهرستان‌ها، حضور در مناطق محروم، بازارهای محلی و سنتی، ایجاد غرفه‌ها، تولد دوباره من، کرسی‌های تلاوت رضوی، اهدای چادر و جشن‌های تکلیف، جشن‌های ویژه دختران، «با اجازه امام رضا (ع) بله»، طب الرضا، اعزام مشاوران، ویزیت رایگان، تاکسی رانی صلواتی، دیدار با فرزندان کار، دیدار با علما، حضور در بیمارستان‌ها و شهرک‌های دانش‌بنیان از آن جمله است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha