ارزیابی دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری برای تحقق طرح جمعیت جوانی در میز خدمت

شهرکرد -ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و رییس مرکز بهداشت استان با اشاره به اهمیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان گفت: میزان اجرایی شدن ماده‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) ارزیابی می‌شود.

علی احمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای این طرح، چک لیست اعتباربخشی اجرای "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" تهیه شده و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی و نهادها و سازمان‌هایی که در اجرای این قانون نقش دارند،آن را تکمیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعه ۲۹ اردی‌بهشت‌ماه‌ ششمین روز از هفته ملی جمعیت است، افزود: در میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی در نمازهای جمعه مراکز شهرستان‌های سراسر استان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ساعت۱۱:۳۰ مطابق چک لیست، میزان اجرا شدن ماده‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های متولی ارزیابی و ثبت می‌شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری از مدیران مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسوولانی که این قانون نقش دارند، خواست تا با انجام خودارزیابی و داشتن آمادگی و اطلاع از میزان اجرا شدن قانون مورد اشاره در دستگاه، نهاد، سازمان مربوطه را تکمیل کنند.

به گفته وی، پیگیری اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از مطالبه‌های مردم و قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی با اشاره به بحران جمعیتی در استان و کشور گفت:هم‌اینک نرخ باروری کلی (متوسط فرزندانی که یک زن در سن باروری باید داشته باشند تا جایگزین آنها شود) در استان ۱.۷ است در حالی‌که این میزان باید بالای ۲.۱ باشد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: سیاست‌های ملی برنامه تنظیم خانواده باید از سال ۸۰ که متوسط تعداد فرزندان برای هر زن به حدود ۲.۵ رسید اجرایی می‌شد، تا اینکه رهبر معظم انقلاب در این خصوص هشدار جدی دادند و سیاست‌های جمعیتی را ابلاغ کردند و در مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب و توسط دولت سیزدهم برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا،از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه هفته ملی جمعیت نامگذاری شده که شعار این هفته "سهم من از جوانی ایران؟" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha