پیروان اقلیت‌های دینی در ایران از احترام خاصی برخوردار هستند

ارومیه - ایرنا - رهبر جهانی کلیسای شرق آشور گفت: برخلاف تحلیل‌های خارجی پیروان اقلیت‌های دینی در ایران در کنار سایر ادیان الهی در آرامش زندگی کرده و از احترام خاصی برخوردار هستد.

اسقف «پاتریارک مار آوا روئیل «روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: شرایط در ایران طوری است که پیروان قوم آشور آداب و رسوم خود را آزادانه برگزار می‌کنند.

وی در خصوص حفظ حقوق اقلیت‌های دینی و اقوام مختلف در ایران گفت: در نشستی که با آقای غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه داشتم ایشان مشخص کردند چقدر در کشور ایران برای اقلیت‌های دینی و حقوق شهروندی احترام قایل هستند.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشور در پاسخ به این سوال که آیا ایران کشوری امن برای اقوام و ادیان و اقلیت‌های دینی مختلف است، اظهار کرد: طبیعی و مشهود است اقلیت‌های دیتی و اقوامی که مورد قبول کشور است و شاید هزاران سال است که در اینجا زندگی می‌کنند ایران، کشور مناسبی برای آنهاست و اگر غیر از این بود اینجا را ترک می‌کردند.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشور ادامه داد: ماندگاری قوم آشور در دهه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و حضور ما آشوریان نشانگر آزادی و امنیت مطلوب ادیان الهی در این کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی کشورهای خارجی ایران را متهم به نقض حقوق بشر و اقوام وادیان می‌کنند؟ گفت: افکار کشورهای خارجی بویژه آنها که بیشتر سیاسی هستند تاثیری در افکار رهبران مذهبی ندارد بطور مثال ما آشوریان بیش از ۲ هزار سال است که در اینجا در کمال آرامش و امنیت زندگی می‌کنیم.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشور افزود: افکاری که از خارج وارد و جاری و ساری می‌شود بیشتر از کشورهایی است که مسایل اعتقادی در آنها کم کم ضعیف می‌شود بنابراین بحث‌های اعتقادی در آنها ضعیف و کمرنگ است.

وی تاکید کرد: دیدگاه آنها برای آزادی بشر با دیدگاه های پیروان ادیان متفاوت است آنها دیدگاه های جدید به حقوق بشر و آزادی پیدا می‌کنند که متناسب با دیدگاه ادیان نیست.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشور یادآور شد: ما به عنوان رهبر کلیسا بحث حقوق بشر را در چارچوب کلیسا و انجام فعالیت‌های دینی خود نگاه کرده و تفسیر می‌کنیم که در ایران این آزادی برای ادیان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، رهبر جهانی کلیسای شرق آشور دیروز در راس هیاتی وارد ارومیه شد و با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha