۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85114214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وکلای قوه قضاییه: حدود ۴۰ هزار وکیل و کار آموز وکالت در کشور فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - معاون مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: در زمان حاضر حدود ۴۰ هزار وکیل و کار آموز وکالت در مرکز وکلای قوه قضاییه کشور فعالیت می‌کنند.

یوسف رضا ادیب زاده روز چهارشنبه در حاشیه همایش نقش وکیل در روند رسیدگی عادلانه و اخلاق حرفه ای وکالت در استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در تعداد وکلا هنوز به نقطه مطلوب در رفع نیاز مردم به خدمات وکالتی و حقوقی نرسیده ایم، افزود: امیدواریم این مهم طی چند سال آینده به ویژه به لحاظ کمی در سطح کشور مرتفع شود.

این مسوول گفت: ما به دنبال تربیت وکیل در تراز انقلاب اسلامی هستیم به این معنی که وکیل، باسواد، مومن و دارای اخلاق اسلامی باشد و بتواند به ملت و شهروندان خود خدمت کند.

وی در خصوص تعداد آمار وکلای متخلف، گفت: اگر وکیلی تخلف کند پس از وصول گزارش در دادسرای انتظامی مورد رسیدگی قرار می گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

ادیب زاده در خصوص تعرفه های وکلا نیز افزود: به طور قطع وکلا در چارچوب قانون، تعرفه حق الوکاله خود را دریافت می کنند و برای دریافت بیش از آن اجازه ندارند البته بعضا قراردادهای الحاقی داشتیم که با تصویب قراردادهای الکترونیکی جدید در محاکم قابل استناد نیستند.

وی با بیان اینکه این مرکز سالانه آزمون وکلا را برگزار و براساس نیاز سنجی ها وکیل جذب می کند، افزود: طبق قانون تسهیل صدور مجوزها عملا ظرفیت ها افزایش یافته است و هر کس تراز بالایی را کسب کند، خود به خود جذب می شود که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

معاون مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه برگزاری آزمون وکلا بر مبنای قانون جدید با سازمان سنجش است، گفت: اگر مشکلی در این بخش وجود دارد، باید از سازمان سنجش جویا شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه وکلا در محل کار خود ملزم به استفاده و نصب دستگاه کارتخوان هستند، خاطرنشان کرد: وکلا در صورت بی توجهی به این امر به دادسرای انتظامی معرفی می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha