۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85114213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: برپایی جشنواره چای منشا ارزش افزوده است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبر: 85114213
نماینده مجلس: برپایی جشنواره چای منشا ارزش افزوده است

نوشهر- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برپایی جشنواره چای منشا ارزش افزوده است و باید با رویکرد ملی به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شمس الدین حسینی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره چای شهرستان تنکابن افزود: صنعت چای در کشور با فراز و نشیب های زیادی همراه بود و امروزه شاهد رونق چای ایرانی هستیم.
وی اظهارداشت: این جشنواره با هدف هم افزایی بین اقتصاد چای و فرهنگ چای برگزار شد و این تلفیق مفید، سازنده و دارای ارزش افزوده خواهد بود.
حسینی با بیان این که در این جشنواره از توانمندی های فرهنگی برای اقتصاد چای استفاده شد، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها در دنیا یک صنعت و منشا ارزش افزوده خواهد بود.
به گفته این نماینده مجلس، تراز مالی صنعت چای در کشور به واسطه افزایش واردات نسبت به صادرات منفی است و باید چای باکیفیت تولید کرد تا قابل رقابت در بازار باشد.
وی یادآور شد : حضور چای ایرانی در بازارهای خارجی می تواند نوید بخش روزهای خوب برای این صنعت باشد.

نماینده مجلس: برپایی جشنواره چای منشا ارزش افزوده است

نخستین جشنواره چای مازندران با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در روستای شعیب کلایه بخش مرکزی شهرستان تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برداشت چای، انواع مدل های دم آوری چای، غرفه های صنایع دستی تور های گردشگری، برنامه های ویژه کودک و نوجوان مسابقه طعم چای از جمله برنامه های این جشنواره خواهد بود.

شاید خیلی از ایرانی ها تصور می کنند که باغ های چای فقط در استان گیلان وجود دارد و شهر لاهیجان مرکز تولید این محصول است اما بر خلاف تصور، در غرب مازندران حدود ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار باغ چای فعال و غیرفعال وجود دارد که یک هزار و ۲۵۰ هکتار آن در شهرستان های تنکابن و عباس آباد و یکهزار و ۱۰۰ هکتار آن در شهرستان رامسر واقع است. هفت کارخانه چای در تنکابن فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha