استاندار : تفاهم نامەهایی بین آموزش و پرورش و دانشگاەهای کردستان منعقد شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: تفاهم نامەهایی بین آموزش و پرورش و دانشگاەهای کردستان برای بهرەمندی دانش آموزان برگزیده از امکانات لازم ، منعقد شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در نشست با دختران دانش آموزان منتخب استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: جای بسی افتخار است که دانش آموزان ما دغدغه علم، جشنواره ها ومسابقات علمی و الپیمادها و مسائل فرهنگی را دارند.

وی با اشاره به اینکه از تسلط و توانایی و استعدادهای دانش آموزان استان شگفت زده شدم،تاکید کرد : در راستای برطرف کردن دغدغه این دانش آموزان در ارتباط با نبود امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و دانشگاه ها و پارک علم و فناوری استان برای بهره مندی دانش آموزان برگزیده از امکانات دانشگاه منعقد شود.

استاندار کردستان خواستار برقراری ارتباط دانش آموزان مستعد با شرکت های دانش بنیان استان اشد و ادامه داد: دانشگاه های کردستان دارای اساتید برجسته که تعدادی از آنها جزو یک درصد اساتید برتر دنیا هستند و آموزش و پرورش می تواند از این ظرفیت استفاده کند تا دانش آموزان مجبور نباشند برای داشتن مربی و استاد به تهران مراجعه کنند.

زارعی کوشا به موضوع حذف کنکور اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ سال است صحبت از حذف کنکور می شود که تاکنون حذف نشده ولی دولت سیزدهم درصدد این مهم است.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی کلاس های آموزش کنکور در کشور است و بی شک چنین ظرفیت درآمدی به مافیایی تشکیل شده که مانع حذف کنکور می شوند ولی دولت گام نخست برای حذف آنرا برداشته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه امسال ۴۰ درصد نمرات کنکور مربوط به آزمون های نهایی است، گفت: سخت گیرانه تر از جلسات کنکور، آزمون نهایی برگزار می شود به عبارتی نظارت کامل و همه امکانات نظارتی بکار گرفته خواهد شد تا از هر گونه تقلبی جلوگیری شود.

زارعی کوشا یادآور شد: با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه ها در کشور یکی نیست لذا قانون بومی گزینی به سود دانش آموزان مستعد ما نیست.

وی ادامه داد: برای شناخت بیشتر کشور و آشنایی با فرهنگ های دیگر تحصیل دانشجویان در شهرهای غیر از شهر خودش است، ضروری است لذا باید قانون بومی گزینی اصلاح و برداشته شود.

استاندار کردستان گفت: به دنبال اجرای طرح بزرگی در صلوات آباد سنندج در حوزه گردشگری هستیم که یکی از ایده هایی ما در این جا راه اندازی رصدخانه است.

زارعی کوشا ادامه داد: برای اطلاع رسانی مربوط به مسابقات و جشنواره ها سامانه ای طراحی شود تا دانش آموزی به دلیل عدم اطلاع از چنین رویدادهایی محروم نشود.

وی بیان کرد: کسب رتبه ها و کشف استعدادهای دانش آموزان برای ما مهم است لذا برای تامین هزینه های آنها هم تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پروش کردستان در این نشست اظهار کرد: مشکلات زیادی داریم که بخشی از آن را دانش آموزان امروز در این نشست مطرح کردند.
ناظمی جلال ادامه داد: دشمنان کشورمان تلاش می کنند مسئولان را از آموزش و پرورش دور کنند و فاصله بگیرند ولی با هوشیاری مدیران، بدخواهان هیچ گاه به اهداف شومشان نخواهندرسید.

وی با بیان اینکه پیگیری دغدغه های دانش آموزان استان خواهیم بود، افزود: امروز باید به سمت علم حرکت کنیم و دنبال مسائل روز جامعه باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان در این نشست اظهار کرد:در تعالیم دینی ما از دختران به عنوان رحمت خانواده نام برده شده است .

زینب زاله اضافه کرد: دختران دانش آموز منتخب در رشته های مختلف علمی، درسی و ورزشی به عنوان نماینده دانش آموزان سرآمد استان در این نشست حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: کارگروه نظام مسائل دختران استان را تشکیل می دهیم تا دانش آموزان و دانشجویان دختر راهکارهای لازم را به ما پیشنهاد دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha